Fandové kol značky Merida si mohou dopřát i přilby tohoto výrobce, a přestože výběr není tak pestrý jako u vyloženě „helmařských“ značek, vysokou míru originality a zajímavý design spolu s dobrým zpracováním těmto kouskům rozhodně nelze upřít.
Otestovali jsme nejvýše postavený model Merida MG3, který sice vládne nabídce, ale svojí cenou 1190 korun patří spíše mezi nižší střední třídu. Ne tak ale designem a celkovým zpracováním. Základem je jádro z EPU, tedy tvrzeného polyurethanu, který je už při testu silou proti zmáčknutí mnohem odolnější než tvrzený polystyren. In2moldspojení se skořepinou je klasickým inmoldem, ale tentokrát je materiál vytvrzený mezi dvojicí skořepin, tedy horní a spodní na bocích, jež je přetažena částečně až do vnitřních prostor. Spoj obou skořepin je po obvodu krytý lepicí páskou s reflexními logy značky. Zajištění na hlavě čelenkou ve třech čtvrtinách obvodu je díky jejímu uchycení vpředu dvojicí otočných čepů a možností výškového nastavení stahovacího mechanismu vzadu velice variabilní. Rozměry stahovacího kolečka nabídly perfektní ovladatelnost a účinnost, takže minimum otáček stačí pro maximální zajištění přilby na hlavě. Řemínky lze jednoduše nastavit, pod bradou nechybí pohodlné polstrování.
Usazení testované velikosti M/L (55-61cm, 270 g) na hlavě vyžaduje výraznější povolení stahovací čelenky, která budí dojem, že přilba bude malá. Opak je ale pravdou, protože vysunutí čelenky níže nejprve trochu zkresluje, ale přilba patří rozměrově mezi větší. Má spíše střední hloubku, ale na hlavě sedí přirozeně a po dotažení čelenky je znát nekompromisní zajištění, takže se ani nehne. Bude vyhovovat spíše jezdcům s kulatou hlavou, jednak vnitřním střihem, kdy bychom na čele uvítali trochu silnější vycpávku, ale hlavně je díky honbě za rozumnou hmotností znát celkově menší protažení boků a zadní partie směrem dolů. Míra ochrany je dostatečná na temeni a na bocích, kde je přilba vytažena hodně do šířky, ale na vyšší šišaté hlavě nevypadá moc slušivě, naopak na kulatou hlavu padne naprosto perfektně. Vyměnitelný štítek je spíše kratší, takže při XC posedu nebrání ve výhledu.
Co je na tomto modelu dominantní, to je ventilace zajištěná celkem osmnáctkou otvorů, jejichž rozměry patří k jedněm z největších. Při pohledu zepředu je krásně vidět skrz otvory až dozadu, takže vzduch dokonale proudí po povrchu hlavy. Teď v zimě to není zrovna ideální, a nowindová čepička je tak nutností, ale pro letní parna je to ideální záležitost. Tento model sice bude odolný díky dvojité skořepině, ale menší přetažení na bocích a na týlu není určeno pro pády někam mezi ostré kameny nebo větve, takže na enduro nebo bikování v náročném terénu to není zrovna nejvhodnější varianta. Na silnici, závodní XC nebo na maraton bude ale díky perfektní ventilaci a usazení na hlavě ideální. Vybírat lze z modré, černé, černo-růžové nebo červené varianty.
(už)
Zimní rukavice Silvini Orso 225 spoléhají na osvědčenou kombinaci lehce zatepleného membránového materiálu na hřbetu a syntetické kůže v…
Oblíbená biková přilba Specialized Tactic byla pro sezónu 2013 kompletně přepracována. Design inovované verze je hodně výrazný a vychází z…