Výkonná přední světla s USB dobíjením se v posledních letech stala nedílnou součástí vybavení většiny cyklistů, především pak bikerů. Výrobci se předhánějí, kdo nabídne vyšší výkon při zachování kompaktních rozměrů, neméně zásadní je však také celistvost světelného kužele a v neposlední řadě odolnost konstrukce. Ve všech těchto aspektech vyniká námi testované světlo americké značky Lezyne, konkrétně model Micro Drive 450XL. Jeho odolné kovové tělo není o mnoho větší než krabička od zápalek, ovšem skvěle funkční optika s dvojicí „chip“ LED diod je ve tmě celkem nekompromisní a výsledných 450 lumenů hovoří za vše. Podobně výkonná světla bývají většinou o něco rozměrnější, testovaný model je oním ideálním kompromisem mezi výkonem a kompaktními rozměry.
Černě anodizované tělo je shora vybaveno spínacím tlačítkem sloužícím současně jako indikátor aktuálního stavu akumulátoru a indikátor stupně dobíjení. Celkem čtveřice úrovní stálého svícení a trojice režimů blikání je hodně nadstandardní, přičemž nás samozřejmě nejvíce zajímalo konstantní svícení a s ním související výdrž baterie na jedno nabití. Každopádně nejsilnější režim i druhý nejvýkonnější jsou fantastické i pro plnohodnotnou jízdu terénem za úplné tmy, naopak dvojici slabších režimů využijeme spíš v případě, kdy jedeme po asfaltu, nebo jsme i v terénu nuceni šetřit energii. Nejslabší režim je vlastně určený výhradně na asfalt, na druhou stranu se s ním stále dá jet, byť sníženou rychlostí. Naprosto zásadním je zde ale hlavně šířka a skoro až unikátní jednolitost světelného kužele, jimiž zkoušený model od Lezyne dokáže zastínit mnohá, výrazně výkonnější světla. Dvojice parabol a diod zde spolupracuje až nebývale sehraně a společně nabízejí nejen nadstandardní dosvit, ale hlavně ideální šíři nasvětlené plochy s jen lehce výraznějším středem. Oproti některým svítilnám konkurenčních značek osvětluje Micro Drive 450XL plochu před kolem bělejším světlem, takže je prokreslení nerovností cesty velmi precizní. Pokud tedy přemýšlíte o pokořování nočního terénu, testované světlo bude podle nás příjemným společníkem. Výhodou je i jeho stogramová hmotnost a velikost, neboť na řídítkách nepůsobí rušivě, není o mnoho větší než „výkonnější“ cyklocomputer. S tím souvisí i naprosto jisté uchycení, kdy velikost světla nevyžaduje složité objímky a pouhá pevná guma je zde naprosto dostačující. Výhodou je také možnost natočení těla vůči gumové objímce, kdy můžeme světlo nasměrovat třeba na prostředek cesty, jedeme-li ve dvou a našemu parťákovi došly v jeho světle baterie.
Z hlediska výdrže na jedno nabití testovaný model ničím příliš nevybočuje z průměru, v nejsilnějším režimu nám vydržel něco málo přes hodinu, v druhém nejsilnějším (300 lumenů) pak skoro dvě hodiny a při 150 lumenech více než dvě a půl hodiny. Naopak při úplně nejslabším konstantním svícení výrobce udává solidních dvacet pět hodin. Dvojice „chip“ LED diod je hodně úsporná, byť trochu zaráží, že ve všech režimech svítí obě současně, a to při konstantním svícení i v modu blikačky. Cena 1390 korun tentokrát nezahrnuje dobíjecí kabel na propojení s počítačem – je to jednoduché, světlo žádný kabel nepotřebuje. Po sejmutí gumové krytky se nám totiž odhalí konektor, jejž rovnou zasuneme do USB slotu. Příjemná vychytávka.
(kad)
Wireless technologie u cyklocomputerů byla donedávna záležitostí pouze luxusnějších modelů s cenovkou většinou výrazněji převyšující…
Masivní zámky ve tvaru podkovy byly vždycky doménou městských cyklistů, messengerů nebo vyznavačů jediného převodu, kteří prostě neřeší, že…