U americké značky Lezyne jsme si zvykli, že její produkty jsou bezmála uměleckými díly a že i v případě zdánlivě běžných cyklodoplňků lze řešit veškeré detaily s maximalistickým přístupem. Takže i minihustilka může být celá z karbonu a díky zanedbatelné hmotnosti uspokojí i notorické gramhoniče. Přesně to je případ testovaného modelu Carbon Lite HP, u nějž již cenovka 1390 korun informuje o tom, že máme co do činění s něčím opravdu extra. Kombinace pleteniny uhlíkových vláken s CNC obráběnými hliníkovými díly je opravdu exkluzivní.
Délka těla 170 milimetrů je ideálem v případě, chceme-li hustilku vozit v kapse dresu, kde o ní díky osmdesáti gramům hmotnosti ani nevíme. Vnější plášť i rukojeť jsou vyrobeny z kompozitu s označením MCT, poměrně masivně působící pístnice je z bezbarvě anodizovaného leštěného hliníku, z nějž jsou také veškeré koncové díly. Zásadním prvkem je zde hadička standardně zasunutá v pístnici a zašroubovaná v hlavici rukojeti. Po jejím vyjmutí ji našroubujeme na spodní konec hustilky a vše je připraveno k použití. Důležité jsou koncovky této hadičky, opět duralové a dokonale opracované. Každý z konců systému Twin Chuck je uzpůsoben pro odlišný typ ventilku a v závislosti na konkrétním z nich šroubujeme hadičku na hustilku jedním či druhým koncem. Tento systém je z našeho pohledu ideální, neboť odpadá zbytečně složitá a těžká univerzální hlavice, přičemž koncovky hadičky nabízejí dokonalé utěsnění spoje s ventilkem. Chytrým řešením je také přítomnost odpouštěcího ABS ventilu – prakticky identického, jaký jsme zvyklí vídat na pumpičkách pro vzduchové jednotky odpružení.
Dvojice písmen HP (High Pressure) v názvu modelu jasně informuje, že máme co do činění s vysokotlakou hustilkou primárně koncipovanou pro silniční kola. Tím pádem by si měla poradit s tlaky o hodnotách přes 120 psi, což v reálu zvládá s přehledem. Deset barů by asi bylo přece jen moc, ale oněch 120 psi i trochu více je celkem bez problémů a bez nadstandardní síly dosažitelných. V případě MTB použití je sice nutné počítat s trochu delším časem k nahuštění na provozní tlak, ale rozhodně se hustilka ani na biku neztratí. Nejvíce nás překvapila pocitová odolnost celé hustilky, jejího těla, pístnice i hadičky. Od takto lehkého doplňku jsme čekali, že bude po funkční stránce působit přece jen „nouzověji“, my bychom se však nebáli s touto karbonovou hustilkou dofukovat kolo třeba i denně. U Lezyne zkrátka dělají vše pro co nejdelší životnost svých produktů, a to i u těch, u nichž by měl uživatel tendence dávat je spíše do vitrínky nežli do kapsy dresu před vyjížďkou.
(kad)
Titulek skoro jako název béčkového akčního filmu, jenže Ninja je jméno série cyklistických produktů značky Topeak. Ty spojuje maximální…
Přestavba silničního kola na kotoučové brzdy, výměna ráfkových brzd na cyklokrosovém kole, případně vybavení horského kola jednoduchými…