Drahé luxusní zboží je výsadou spíše dospělých cyklistů, kteří si občas rádi nadělí na své kolo nějaký ten šperk. Jenže současnost přeje luxusu ve všech věkových kategoriích, takže pokud nemáte hluboko do kapsy, můžete dopřát podobnou výsadu i svým dětem.
Ne snad vybavit jim prvního bika drahou vidlicí a komponenty, ale můžete začít už od prvních kol nebo rovnou odrážedel. Pro ty nejmenší totiž nabízí hodně luxusní odrážedla a dětská kola anglické značky Early Rider společnost Cyklospeciality. Early Rider jsou přitom zaměřená především na nízkou hmotnost a maximální uživatelský komfort s odpovídající geometrií vzhledem ke stavbě těla dítěte.
Když vynecháme odrážedla a podíváme se na kolo, na němž už dítě ujede nějaký ten kilometr, máme tu Early Rider Belter, luxusní dětskou šestnáctku s řemenovým pohonem. Cena devět tisíc korun opravdu není zrovna nízká, běžně se tyto velikost pohybuje skoro na polovině, ale na druhou stranu tohle kolo bude vašemu dítěti závidět lecjaký dospělý fanda cyklistiky.
Hliníkový rám přiznává povrchovou úpravou „barvu“ a jednoduchá loga zbytečně neruší. Dokonalé zpracování svarů a především zadních patek pak potěší každého znalce. Zadní náboj totiž musí být s patkami posuvný kvůli napnutí řemenu, který zde nahrazuje řetěz a navíc je pravá sedlová vzpěra přerušená a vybavená šroubovým spojem, aby bylo možné řemen provléknout do zadního rámového trojúhelníku. Po nasazení řemenu jeho napínání usnadní stavěcí šrouby, známé z dráhových kol nebo starých silniček s horizontálními patkami a náboje se nedotahují rychloupínákem nebo maticí, ale imbusy do závitu v osách. Žádné ostré hrany ani rušivé prvky, prostě vše elegantní a čisté.
Proti běžným šestnáctkám zde ale nehledejme protišlapací zadní brzdu, malý cyklista se musí spolehnout na dvojici véček, ovšem páky jsou samozřejmě ergonomické pro krátké dětské prsty. Komplet kol s černými dráty, náboji i ráfky je obutý do plášťů s hladkým vzorkem a černá výborně kontrastuje s lesklým rámem nebo odstínem klik a krytu převodníku. Pedály jsou rovněž černé, ale pozor, žádné plastové kousky, nýbrž nádherně zpracovaný kus hliníku s osou na imbus. A-head řízení a představec vlaštovky s pohodlnými gripy a to vše s celkovou hmotností 5,6 kilogramu, a zároveň nosností rovný metrák. Nemusíte tak mít obavy z toho, že dítěti občas kolo z recese ukradne závistivý tatínek s nadváhou.
(už)
Jedna z našich nejvýznamnějších cyklistických velkoobchodních firem CYKLOMAX, se bude stěhovat. V této době dokončuje stavbu nové haly ve…
Mysleli jsme si, že nás v případě cyklistických brašniček nemůže nic překvapit. Mýlili jsme se do toho okamžiku, když jsme spatřili…