Pro opravy bezdušových plášťů dnes existuje celá řada aplikátorů na knoty, více či méně propracovaných s možností nahuštění pláště či jen pro natlačení knotu do místa defektu. Jak už jsme zvyklí od značky Lezyne, její produkty jsou nejen důmyslně kombinované, ale ruku v ruce s tím jde rovněž perfektní design.
To platí i pro Tubeless CO2 Blaster, tedy aplikátor knotů s integrovanou hustilkou na CO2 a také pouzdrem pro upevnění téměř kamkoliv na kolo. Základem je hliníkové pouzdro se šroubovacím víčkem, jehož součástí je opět šroubovací aplikátor knotů s integrovanou koncovkou pro CO2 bombičku a rovněž pojistným ventilem. K tomu pak dvě bombičky, dle nabízené varianty a také pouzdro pro upevnění na rám, ať už s jednou nebo dvěma bombičkami. Pouzdro v sobě skrývá pětici knotů, takže v případě defektu stačí vyšroubovat aplikátor, vyčistit jeho hrubou „rašplovou“ částí otvor defektu, nasadit knot do jehly aplikátoru a pak natlačit do pláště. Pro větší bezpečnost zůstává na aplikátoru „zlaté“ šroubovací víčko, které ještě trochu přitlačí knot a po jeho vyšroubování pak stačí vytáhnout jehlu z pláště ven a víčkem knot stále držet v plášti. Není to ale nutnost a lze vytáhnout ven celý aplikátor. K tomu všemu je zde ale ještě bonus v podobě CO2 hlavice, do níž se našroubuje bombička. A jakmile je knot i s jehlou v plášti, povolí se kolečko ventilu a dutou jehlou se plášť rovnou nahustí. Pak už jen vytáhnout aplikátor z pláště a ten natočit opraveným místem dolů, aby těsnicí tmel dokončil celou operaci.
Zní to jednoduše a jednoduché to také je, ale je zde samozřejmě pár věcí, na které je třeba se zaměřit. Jehla aplikátoru je sice tuhá a pevná, ale podepsalo se to na celkových rozměrech, takže je třeba trochu zabrat, aby pronikla do malého otvoru při menším defektu. Délka knotů je sice ideální pro uschování v hliníkovém pouzdru, ale pokud zatlačíte aplikátor až nadoraz, je to už na hraně, aby knot nezmizel kompletně uvnitř pláště, proto je dobré nechat zlaté víčko při instalaci knotu nasazené na jehle. Je to taková pojistná měrka odpovídající hloubky aplikace. A v poslední řadě pak myslete na to, že než našroubujete bombičku do koncovky, musíte předtím zkontrolovat uzávěr ventilu, aby nebyl otevřený a CO2 neuniklo dřív, než vše nasunete do pláště. Škoda jen, že aplikátor nemá ještě nějakou redukci pro nahuštění pláště bombičkou i přes ventilek a ne pouze jehlou skrz místo defektu, bylo by to dokonalé.
Samotná manipulace s nástrojem je díky bombičce tvořící jakousi rukojeť opravdu perfektní, bez ní už to chce trochu víc síly, takže i kdybyste měli další defekt a jen klasickou hustilku, je lepší našroubovat do koncovky i prázdnou bombičku, instalaci knotu to dost usnadní. Otvor v jehle je velký, takže knoty do něj jdou nasunout snadno a není problém koupit náhradní. Ty originální byly hezky lepivé, takže se v otvoru dobře uchytí a v neposlední řadě chválíme samotný držák. Ten zvládne zajistit jednu bombičku a nástroj, případně dvě bombičky a nástroj pak nad nimi. Záleží samozřejmě na pozici na kole, aby měl pásek suchého zipu dostatečnou rezervu. I když na rámu nástroj nerachotí nebo není v přímém kontaktu s lakem, stejně doporučujeme podlepit místo nějakou ochrannou samolepkou, popruh přece jen časem dokáže lak trochu „ošoupat“.
Za přibližně 1350 korun (nástroj, pouzdro, 2x20g bombička) může být tenhle aplikátor s hmotností 60 gramů (bez bombičky a držáku) klidně a bezpečně i v kapse dresu nebo v kompletní verzi s 20g bombičkou a držákem (138 g celkem) někde na kole rychlou záchranou pro pokračování v závodu.
(už)
Z nabídky domácí značky 3F jste se na našich stránkách setkali dosud hlavně s brýlemi, jichž má opravdu pestrou kolekci pro celou řadu…
V případě cyklistických doplňků a nářadí lze německé značce SKS těžko cokoliv vytknout, protože její produkty jsou opravdu promyšlené do…