Blikající vykřičník – tak nějak by se dala označit vysoce výkonná zadní blikačka Strip Drive Pro americké značky Lezyne. Podlouhlý tvar, zajišťující dokonalé zarovnání se sedlovkou, je podle slov výrobce plusem také z hlediska aerodynamiky, pakliže jsme nuceni blikačku namontovat na špičkové silniční kolo s aerodynamicky řešeným rámem, ale primární výhoda pětice „chip“ LED diod s propracovanou krycí optikou je právě v nepřehlédnutelnosti. Především v režimech „denního blikání“, s výkonem sto padesát nebo dokonce tři sta lumenů, se podle nás můžeme stoprocentně spolehnout, že nás zezadu nikdo nepřehlédne. Použijeme-li některý z těchto dvou „denních režimů“ za úplné tmy, zcela jistě budeme řidiče aut již oslňovat, tak je výkon této zadní blikačky Lezyne nekompromisní!
Vzhledem k nabízenému výkonu považujeme rozměry blikačky za celkem minimalistické, což platí také o její hmotnosti 69 gramů. Tělo potažené odolnou pryží se k sedlovce či kamkoli jinam upíná pomocí gumového „žebříčkového“ pásku a montáž je záležitostí sotva pár sekund. Podobně bleskurychlá je příprava dobíjení, kdy stačí pouze stáhnout spodní pryžovou krytku a přímo pod ní nalezneme USB konektor pro zasunutí do počítače či těla nabíječky. Žádný dobíjecí kabel není třeba, což se nám líbí, protože si světlo můžeme dobít během pracovní doby, aniž bychom k tomu cokoli potřebovali. To nás zaujalo i na v minulosti testovaném předním světlu téhož výrobce.
Spínací tlačítko se nachází shora, tedy v nejlepším možném dosahu. Pro zapnutí či vypnutí je zapotřebí jeho delší podržení, přepínání jednotlivých režimů mezi sebou se provádí krátkým stiskem. Nabízených režimů je celkem jedenáct (!!!), což je na jednu stranu obdivuhodné, na stranu druhou už je to skoro moc. Výhodou jistě je, že světlo zapneme v tomtéž modu, v němž jsme jej předtím vypnuli, ovšem proklikat se jedenácti režimy stálého svícení a blikání je trochu zdlouhavé. Tři režimy konstantního svícení se hodí, zvlášť ten nejsilnější je dostatečně výrazný i za denního světla. Režimů blikačky už je možná příliš a rozhodnout se, zda je lépe viditelný mód, kdy světlo přebíhá shora dolů a naopak, či kdy se diody střídají na přeskáčku, není snadné. Každopádně dva nejsilnější mody určené pro denní jízdu jsou sázkou na jistotu a za pomoci kondenzátoru vždy po chvilce blikne velmi silný záblesk, byť v tomto režimu vydrží světlo na jedno nabití „jen“ kolem tří až pěti hodin provozu. Naopak nejekonomičtější mód znamená přes dvacet hodin blikání na jediné nabití, což je velmi slušné, zvlášť zvážíme-li, že i tento nejslabší režim bude za úplné tmy velmi jasně zřetelný, a tedy zcela dostačující. Ve většině režimů je pak doba výdrže podobná, a sice kolem čtyř hodin.
Doba nabíjení se pohybuje kolem tří hodin v případě, že jsme akumulátor předtím zcela vybili. Cena blikačky 1390 korun odpovídá luxusnímu renomé značky Lezyne.
(kad)
Asi nikomu z fanoušků domácí značky RB neunikla jejich aktuální koncepce celoodpružených kol se zadní stavbou na dvojici vahadel, která se…
Když jsem na konci loňského roku psal o systémech ochrany proti defektu u bezdušových plášťů, jejich výčet byl poměrně pestrý. Ať už šlo o…