logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Leader Fox Paradox - test kola

Leader Fox Paradox - test kola

Krosový top model této domácí značky získal pro letošek nový rám, který dvojitým prohnutím horní trubky kopíruje design některých loňských biků, jenž je letos hlavním poznávacím znakem celé kolekce.

Leader Fox Paradox

Tuhý a hravý

Duralový rám nese hned čtvero výrazných prohnutí, a to u spodní trubky za hlavou a před středovým pouzdrem a u horní trubky rovněž za hlavou a pak ve dvou třetinách její délky. Robustně vyhlížejícímu přednímu trojúhelníku zdatně sekundují esovitě prohnuté sedlové vzpěry a řetězové vzpěry se zploštěním ve střední partii. Celková pevnost rámu je ještě podtržena použitím sedlové trubky s vnitřním průměrem 31,6 mm, takže nic nenaznačuje, že by měl mít rám tendence k jakékoliv boční flexi.

Leader Fox Paradox

To se nám potvrdilo už při prvních metrech v sedle, kdy kolo nabídlo slušnou akceleraci a minimální poddajnost rámu při záběru ze sedla. Tuhý rám tedy nijak neokrádá jezdce o energii a je perfektně ovladatelný bez jakéhokoliv odporu. Komfortní posed na testované devatenáctce byl ideální pro jezdce s výškou maximálně 185 cm. Geometrie usadila jezdce poměrně vzadu a přes pocitově kratší horní trubku bylo vše vyrovnané díky delšímu představci, takže ruce jsou přirozeně natažené a příjemně vysoko. Na první pohled nám přišel úhel přední vidlice trochu strmější, podobně jako u devětadvacítkových biků. Projevilo se to okamžitě za jízdy maximální ochotou ke změně směru, kdy kolo i přes svůj krosový původ točí hbitě jako bike a doslova na pětníku. I přes takovouto živost jsme ale neměli problémy s neposlušností, kolo se nechá velice lehce navést, kam jezdec potřebuje, a zbytečně jej neobtěžuje přehnanou jankovitostí.Na rovině, tedy i na klikatých pěšinách, je radost jet svižně a do kopce se díky tuhému rámu nechá rovněž stoupat v docela ostrém tempu.

Leader Fox Paradox

Ve výjezdech jsme ale uvítali možnost zamčení vzduchové vidlice, jejíž komfortní projev a pocitově hlubší zdvih nás svým pohupováním při jízdě ze sedla lehce znevýhodňovaly. V terénu je to ale naopak ku prospěchu, a projev vidlice spolu s hravostí kola nás dost často lákal k jízdě místy, kde běžně jezdíme na biku. Jediným limitem v lehčím terénu budou ale pláště se silničním dezénem, které sice na tvrdém povrchu perfektně jedou, ale nabídnou slabší adhezi v terénu a také nepatrně menší tlumicí schopnosti. Určením na silnici a lehké polní cesty jsou dobrou volbou pro rychlou jízdu. V zadní stavbě i přední vidlici je ovšem dost místa pro mnohem širší kousky, takže kdo by zatoužil jezdit na kole více v terénu, pro který má kolo jednoznačně dobré předpoklady, může přezouvat a udělat si tak univerzálnější kros. Dostat totiž tohle kolo do vzduchu není žádný problém, takže jen horší terén, vzhledem ke zdvihu vidlice či konstrukci, může představovat omezení a rovněž ostřejší úhel vidlice nesvědčí příliš prudkým pasážím. Na druhou stranu, vzhledem ke krosovému rodokmenu, je kolo opravdu nadstandardně univerzální pro oba tábory.Tuhost rámu se ale trochu podepsala na komfortu zadní stavby, kdy silnější sedlovka nechá jezdci občas pocítit tvrdost terénu. Pohodlné sedlo sice dokáže leccos vyžehlit, ale pro sportovnější nasazení bychom jej asi vyměnili za štíhlejší model, tenhle má zbytečně široké a ostřeji řezané boky, a hodil by se spíše na kola pro méně sportovní využití.

Leader Fox Paradox

Paradoxní univerzál

Vzhledem k diskovým brzdám, osazení sadou Deore a poměrně bytelným ráfkům lze tvrdit, že tenhle kros je bikem v přestrojení za turistického společníka na silnice a polňačky. Osazení fungovalo spolehlivě a živý dojem z jízdy určitě nabídne možnost hravého svezení jak vyloženým turistům, tak těm, kdo si chtějí rychleji projet i nějaký ten lesní úsek.

Plusy: hravost, tuhost, ovládání

Minusy: tvar sedla

Technická specifikace

Rám: Alu 6061 DB

Vidlice: RST Vogue Air RL, 75 mm

Kliky: Shimano T551, 26-36-48

Brzdy: Shimano M395

Řazení: Shimano SLX, 3x10

Přehazovačka: Shimano Deore XT

Přesmykač: Shimano Deore

Náboje: Shimano Deore

Ráfky: Remerx Master Disc

Pláště: Schwalbe Little Big Ben, 40-622

Kazeta: Shimano HG-62, 11-34

Sedlo: Selle San Marco Elba

Sedlovka: Truvativ Stylo

Řídítka: Truvativ Stylo

Představec: Truvativ Stylo

Hmotnost: 13,1 kg

Cena: 20 700 Kč\

DALŠÍ ČLÁNKY

Apache Eagle - test kola

V případě výběru silničního kola mají v současnosti jejich uživatelé poměrně lehkou situaci. Časy, kdy jsme si jej téměř všichni stavěli…

  • Datum: 04. 03. 2013
  • Kategorie: Testy kol

Cube AMS WLS Pro - test kola

Dámský, maratonsky zaměřený full, se stovkovými zdvihy a s velice příjemnou geometrií, tak bych mohla stručně charakterizovat testovaný…

  • Datum: 07. 03. 2013
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru