V minulosti jsme přinášeli reportáže z představení novinek rakouské značky KTM z Mattighofenu, testy kol či technické novinky díky prezentacím na akcích Media Days, spojených s veletrhem Eurobike. Covid obecně do všeho tak trochu „hodil vidle“, ale KTM neusnulo na vavřínech, nestagnuje, ale inovuje a stále má hodně početnou kolekci kol a elektrokol. Postupně se tedy během roku budeme celou touto kolekcí „prokousávat“, abychom ochutnali některé kousky.
Nejrychlejší závodní XC raketa Myroon má pro letošek zcela nový celokarbonový rám, jenž dostal nejen jiné a ostřejší profilace a střihy trubek, ale také geometrii zohledňující stále těžší maratonské či XC tratě. Ostré přechody kolem hlavové či sedlové trubky, minimum „oblin“, dole zeštíhlená a rozšířená sedlová trubka nebo světlost zadní stavby pro až 2,35“ šíři plášťů. To vše pak s 20% nárůstem tuhosti v oblasti středového pouzdra oproti předchozímu ročníku a navíc s hmotností rámu verzí Prime, Master a Glorious pod 1100 gramů, přičemž třeba ochrana i výška řetězové vzpěry je o dost masivnější a patka přehazovačky je otevřený standard Sram UDH. Rám topmodelu Exonic pak váží v emku dokonce jen 920 gramů při 13% nárůstu tuhosti zadní stavby. Geometrie především ubrala dva stupně hlavovému úhlu na hodnotu 69 stupňů, sedlový zůstal na 74 stupních, v elku se prodloužil o jedenáct milimetrů reach a zároveň snížila výška rámu. Agresivní a rychlá závodní raketa tak bude schopnější i stabilnější ve sjezdech a na výběr je v tomto provedení rámu ze čtyř již zmíněných variant a dvou dostupnějších na předchozím rámu. Topmodely mají bezdrátové sady Sram AXS, druhá dvojice je pak na sadách Shimano. Podívejte se tedy na malou ukázku toho nejlehčího, co KTM nabízí pro XC.
(už)
Možná takhle nám nakonec promění úspory současná ekonomická situace, nicméně tohle není téma pro cyklistický časopis, za přibližně…
Lehce zavádějící titulek by sice mohl urazit leckterou dámu lehce před padesátkou, ale tohle není mířeno proti něžnému pohlaví, tedy dokud…