Vulgarismy by se na našich stránkách objevovat neměly, takže je to trochu rébus, ale takhle to prostě s kraťasami Haven Rain Brain je, protože jsou doslova předurčeny pro jízdu v terénu, nejlépe po dešti a v pořádném blátě.
A proč jsou vlastně takhle orientované a co za to může, že v nich jezdec nejspíš nevyrazí za slunečného počasí? Je to zadním dílem z voděodolného materiálu, který nepropustí bláto a vodu k jezdcovým sedacím partiím, a přitom přední část je z materiálu podporujícího naopak ventilaci. Prostě kraťasy do bahna, ale neplést s nepromoky kompletně do deště, protože tady jde o kombinaci nepromokavého zadního a naopak promokavého předního dílu.
Střih kraťasů sází na vyšší lem v pase a řadu poutek či stahování na bocích zajištěné suchým zipem. Vpředu je dvojice patentů a klasický zip a nebyl by to Haven, abychom zde nenašli alespoň dvě přední boční kapsy na zip. Zatímco přední část z lehce elastického materiálu působí tenčím a příjemným dojmem, mezi stehny, v rozkroku a na celé zadní partii je to hrubší a méně poddajná tkanina, která je zde za jediným účelem, odolávat blátu a vodě. Jelikož je tenhle materiál s vodním sloupcem 15 000 mm jen částečně pružný, je vzadu rozdělený a pod horním pruhem se ukrývá elastická tkanina, která zlepšuje usazení v pase, aby střih vzadu netáhnul a kraťasy nesjížděly. Tuto partii výrobce šikovně využil k umístění reflexní paspule po celé šířce, což rozhodně chválíme.
Testované ikselko odpovídá velikostnímu značení, takže v pase sedí kraťasy přesně, a totéž platí pro nohavice, které jsou dostatečně volné. Jejich délka těsně nad kolena se ale při šlapání výrazně zkrátí, protože trochu vyjíždějí nahoru. Sice na stehnech netáhnou a nedřou, ale s délkou nohavic za jízdy to tenhle model nijak nepřehání. V pase vše sedí i v předklonu a navíc lze kraťasy ještě zajistit k vnitřním trenýrkám, které ale nejsou jejich součástí, a musí se koupit samostatně. Co se týče ventilace a odolnosti vůči vodě, pak oba materiály plní svoji funkci příkladně, takže spodní část chrání proti blátu perfektně, a to díky přetažení materiálu až dopředu do rozkroku na celé ploše sedla. Shora ventilace funguje, ale pokud chcete jezdit přímo v dešti, po pár vyjížďkách a vypráních přední strana vodu prostě pustí. Za sucha a tepla bychom v tomhle kousku asi nejeli, přece jen je zadní strana vůči ventilaci imunní, takže se materiál v těchto místech docela potí. Prostě to jsou kraťasy do bláta a tomuhle určení plně vyhovují. Rovněž černá barva je zde praktická a na nějaké módní svítivé trendy není třeba brát ohled, i když černá je zde doplněna šedým nebo svítivě zeleným lemováním zipů, takže lze trochu ladit. Velikostní rozpětí pak sahá od S až po 3XL , takže za 1790 korun lze ochránit před blátem odspodu téměř jakoukoliv postavu.
(už)
Oblečení v neonových barvách se v posledních letech stává díky pasivní bezpečnosti doslova hitem a je to dobře, vždyť vidět cyklistu už na…
Když německý výrobce přileb Cratoni vyrukoval se svojí trojicí enduro-all mountain přileb, nabídl díky provedení a cenovému odstupňování…