V sortimentu značky Reverse je většina komponentů nabízena v neuvěřitelném množství barevných provedení. U brzdových kotoučů už to sice tak pestré není, ale i přesto je z čeho vybírat a nejde jen o barvy, protože kotouče jsou v několika designech, takže je to i zajímavý námět na tuning.
Během čtyř měsíců okupoval zadní náboj testovacího endura 180mm kotouč Reverse Alloy/Steel s ocelovou brzdnou plochou a profilovaným hliníkovým unašečem v modrém eloxu. Hmotnost 133 gramů, cena 1090 korun ( 950 Kč - 160 mm) a možnost výběru i z černého nebo červeného eloxu nosné části.
Uchycení na šest šroubů je zahloubené, takže šrouby nevyčnívají a hlava sedí hezky utopená uvnitř. Samotný unašeč má pak směrem k výpletu výrazně prohnutá ramena, na nichž je nanýtovaná ocelová brzdná plocha. Výška brzdné plochy je 14 mm, takže optimální pro nižší destičky typu Shimano XT, XTR.
Kotouč i přes jemně zvlněný vnější okraj nevykazoval během používání známky poklesu a nárůstu účinku a brzdný výkon byl plynulý bez nějakých nepříjemných zvukových projevů. Zajímala nás především výdrž materiálu a nýtovaných spojů, obojí prokázalo vysokou funkčnost a 740 km v terénu za sucha i mokra ukázalo ve výsledku jen lehké zakalení brzdné plochy na horním konci ocelových nosných ramen a v nýtovaných spojích naprosto nulovou vůli. Kotouč je i poměrně tuhý, takže při rovnání po pádu nebo kontaktu s kamenem prokázal dostatečnou houževnatost a rozhodně nepatří k těm, které se zkroutí už při pohledu na rovnák. Za nás tedy kvalitně zpracovaný kotouč, který bude fungovat a nabídne solidní životnost.
(už)
Zadní nosičovou brašnu lze pořídit buď v jednoduchém provedení pouze na horní plochu nosiče, nebo objemné verzi doplněné ještě dvojicí…
Od minulého týdne můžete v hlavním jihočeském městě navštívit zbrusu novou cyklistickou prodejnu se servisem. A to na Lidické třídě, hned…