V nabídce značky Sport Arsenal je řada speciálních zadních brašen na sedlovku, které nabídnou variabilní objem, případně možnost uchycení i na postranicích nosiče, nebo jsou pouze jednoduché. Vždy je ale nutné mít k nim odpovídající nosič s upnutím na sedlovku, jichž má tento výrobce v zásobě rovněž širokou paletu.
Podívejme se ale na nejkompaktnější verzi brašny s nosičem na sedlovku, které představuje typ Art.409, jenž v sobě spojuje brašnu a nosič, které jeden bez druhého doslova nemohou existovat. Základem celého kompletu je totiž hliníkový nosič s rychloupínací objímkou sedlové trubky, jenž tvoří nosný rám okolo brašny. Ta je v něm zavěšena za přehnuté dílce na suchý zip a patenty. Brašnu tak nelze uchytit na jiný nosič a totéž platí opačně. Samotný nosič je schopen díky redukčním vložkám přizpůsobit svoji objímku sedlovkám průměru 25-32 mm, takže jsme na klasiku 27,2 mm použili jeden tenčí redukční plech a dvojici gumových vložek. Upnutí je díky klasickému rychloupínáku rychlé a celý komplet docela spolehlivě držel na svém místě a jen nechtěný kontakt s nohou při slézání brašnu lehce vychýlil do strany. Za jízdy se ovšem nic podobného nestalo a nosič i brašna s nákladem držely spolehlivě.
Brašna je vzhledem k zařazení do kategorie LRC (Lehká Rekreační Cyklistika) pouze lehce vodovzdorná a neobsahuje ani ochranný návlek proti dešti. Toto provedení ale nepočítá s nějakými výlety v extrému, o čemž svědčí kromě jednoduchého uchycení k nosiči na čtveřici bodů také nedělený vnitřní prostor s objemem pět litrů. Ten má ve třech čtvrtinách obvodu zip víka, takže přístup dovnitř je velice pohodlný a na vnitřní straně víka je síťová kapsa na doklady či mapu. Pevné plastové dno chrání i proti vodě od zadního kola, lem víka přehnutý přes zip pak ochrání proti dešti, ale v omezené míře. Kdo chce využít více prostoru, má k dispozici gumicuk na horní straně víka, což se hodí třeba pro větrovku. Nosnost kompletu s celkovou délkou 445 mm je pět kilogramů, takže je třeba volit náklad s rozvahou. Každopádně pro jednodenní výlet se dovnitř svačina, malý foťák a nějaké rezervní oblečení spolehlivě vešli, takže batoh nebyl potřeba. Kdo jezdí dál a vozí víc věcí, asi vsadí na rozměrnější provedení z nabídky této značky, ale například na celoodpružené kolo nebo pro dámy, je to ideální společník, který není zbytečně objemný a svojí hmotností 675 gramů rovněž kolo zbytečně nezatíží. Navíc co se týče bezpečnosti, široká reflexní plocha je ze zadní části přetažená výrazně na boky, což je docela slušný nadstandard. Cena okolo osmi set korun rovněž není nijak vysoká, takže pokud víte, že nebudete potřebovat objemnější brašnu a tenhle stylový kousek je pro vás to pravé, určitě s ním neuděláte chybu. Navíc je v ceně i sada lepení a trojice plastových montpák, které domácí výrobce ke svým produktům dodává jako základní výbavu.
(už)
Upřímně řečeno, ten nadpis není üplně přesný, protože předváděcí akce pro obchodníky kol Marin na novou sezónu 2017 se nekonala v maríně,…
Kdo si libuje v elektronických měřidlech pro cyklisty, asi nevynechá možnost pořídit si na řídítka computer, který mu kromě cyklistických…