Na jednu stranu se může zdát použití dřeva pro účel výroby rámu při současných technologiích nesmyslné, vždyť po stránce tuhosti a hmotnosti nabídne lepší parametry i celkem obyčejný duralový rám, zároveň však námi zkoušený model české značky Samorost disponoval nadprůměrnou schopností pohlcovat otřesy. Dřevěné nebo třeba bambusové rámy kol tady byly již v poměrně dávné minulosti, dnes jsou podobné konstrukce určeny pro ty, kteří se chtějí odlišit. Cena rámu Samorost je 41 tisíc a konstrukce kombinuje akátové a jeřábové dřeva, přičemž hmotnost rámu se pohybuje v rozmezí okolo 2,5 kilogramu. Samotná jízda je překvapivě plnohodnotná a dokonce uživatel po chvíli skoro zapomene, že sedlá atypický stroj, což mu ovšem brzy připomenou zvědavé pohledy kolemjdoucích. Bike si nechal líbit i tvrdší zacházení, během testu a více než stovky najetých kilometrů jsme mu dali co proto jak v kamenitých sjezdech, tak při trialových pasážích, kdy jsme s ním vyskákali schody a několikrát je sjeli, aniž by se z rámu začaly ozývat jakékoli nežádoucí zvuky.
Pokud se chcete o kole dočíst více, jeho test naleznete v časopisu Cykloservis 19/2014.
Model Dogma F8 je nejdůležitější novinkou italského Pinarella a tento topmodel posouvá měřítka mezi čistokrevnými závoďáky opět o kus dál.…
Devadesátka značící nejlepší provedení a sedmadvacítka určující průměr kol, tedy přesněji bez poloviny palce. Sjednocené označení všech…