logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Kelly's Beast

Kelly's Beast

thumb_80x56_kel1.jpg(2249KB)Premiéru v našich redakčních testech absolvoval celoodpružený model od firmy Mama, a to v podání Kelly'su Beasta. V jejich nabídce se jedná o jediný na obou stranách odpružený bike, takže jsme na něj byli opravdu zvědaví. Zda se mu podaří zaujmout stejně jako u pevných verzí, uvidíme, ale jedno je jisté, Kelly's se snaží držet krok a to znamená uvést na trh konkurenceschopné celoodpružené kolo pro MTB. Velkou motivací je obliba maratonů, a prodejnost takto upravených speciálů je tedy u amatérských cyklistů vysoká. Beast má mít všechny parametry vhodné k tomu, aby zaujal místa na startech závodů a na švizích, kdy je trocha toho pohodlí potřeba. Koncepce kol Kelly's v jejich horském podání spoléhá na klasický design, který je obohacen o zajímavé detaily a velmi příznivé ceny. Celoodpružený model se pohybuje někde ve středu prodávaných kol Kelly's, základy staví na komponentech z vyššího průměru od Shimana s přihlédnutím k co nejmenším nárokům na údržbu a zároveň k co nejvyšším na spolehlivost. Kombinace osazení nám přinesla mnoho možností pro budoucí využití, takže to své si najdou příznivci všech terénů. K příznivější ceně se sahalo spíš v těch případech, kde to je nejméně patrné a v důležitých parametrech se spoléhalo na renomované výrobce a dodavatele velo materiálu. Kelly's je další kandidát, který stojí se svým fullem v konkurenční řadě a bojuje o vaši a naši přízeň, takže uvidíme, jak obstojí.

Rám

Základem všeho je rám postavený z hliníkových trubek třídy 7005. Nebojí se výrazných a na pohled robustních svárů, které k odpružení a MTB určitě patří. Vyztužení je všude tam, kde jsme na to zvyklí, ale pro přesnost uvádíme, že se nevyhnulo spodní straně trubky u hlavového složení. Není zde použita integrovaná hlava, ale i tak je vidět práce s detailem na vybraných místech pod hlavovým složením. Tvorba designu bude zajímavým zpestřením běžné nabídky. Matově šedá je základem pro oranžové přechody, černou kyvku a bílé nápisy s černo-oranžovým obrysem. Systém odpružení je čtyřčepový a zadní stavba je propracována hned na několika místech. Hranaté robustní trubky jsou nejvýraznější u přechodu od tlumiče. Na tento blok navazují klasické zadní šavle, které jistě přidají rámu na tuhosti. Tlumič je uchycen pod horní rámovou trubkou, což ponechává základnímu trojúhelníku standardní tvar. Samo přepákování je uvnitř vyztuženo pro vyšší torzní tuhost a ponecháno v přírodní barvě duralu. Položení tlumiče je velmi příbuzné systémům známým od Kleina Adepta nebo Gary Fishera Sugara. Výměnný hák přehazovačky a navářka pro kotouč nesmí chybět. Koncepce uchycení tlumiče již napovídala o záměrech udělat kolo spíš méně aktivní, ale v nutných chvílích pohotově reagující díky citlivějšímu vícečepovému zavěšení. Zatím ale necháme spekulací a podíváme se, co nám u Kelly'su na Beasta připravili.

Za málo hodně

Tím je značka Kelly's rozhodně známá – nabízet za málo peněz hodně muziky. Na to jsou experti. To je taky dobrým prodejním argumentem a bude se to líbit i vám. Mix na tomto kole hodně napověděl, k čemu se bude nejlépe hodit. Začneme od předku, kde se na nás kouká vidlice RST Aerosa AET. Pružení kombinací vzduchu, pružiny a elastomeru nabízí zajímavou trojkombinaci. Jednoduché ovládání dovoluje seřídit na jedné noze tvrdost pružiny, na druhé vzduchovou komoru. Útlum alespoň minimálně supluje elastomer s režimem nastavení vzduchové komory. Zajímavá jsou kola, která mají Kelly's logování, vyšší ráfky jsou zapletené do diskových nábojů. To znamená velké plus, které umožní okamžitou montáž kotoučů bez dalších investic. Pneumatiky pak jsou ve své slickové verzi předního a zadního vzorku připraveny zdolávat letní terén, vyrobeny byly u Maxxise. Druhým do série pružících segmentů přispělo DNM, a to tlumičem. Jde o kombinaci olej/vzduch s ventilkem pro volné nafouknutí vzduchové komory dle libosti. Útlum je nastaven napevno a bude muset vyhovovat všem kategoriím jezdců. Mix Shimana u řadících komponentů zahájila přehazovačka z řady LX, pokračovalo se klikami Alivio k přesmykači Deore a na konci čekaly řadící páčky Shimano Deore. Doplňky byly také z několika rodin známých výrobců. Sedlovka Kalloy, rohy UNO, představec Tranz X jsou přehlídkou všech dodávajících východních firem na všechny rámy světa. Pohovět jsme si pak mohli na sedle Velo Plush a opřít nožky nám dovolily hliníkové platformové pedály.

Divoké zvíře

I tak zní jedna z verzí překladu slova Beast. Další jsou velmi podobná a obsahově zahrnují vesměs slova šelma, zvíře, hovado, tažné zvíře, potvora, neřád, dravec nebo monstrum. Co si vyberete, necháme na vás, ale rozhodně je to název odvážný. Záměrem projektantů tohoto kola bylo nabídnout odpružený bike, který je vhodný k rychlé, ale i agresivní jízdě, k jízdě pohodlné a příjemné. Tomu odpovídal posad s nízko položenými rovnými řídítky s rohy. Druhým ukazatelem byla funkce zadního odpružení, které vykazovalo pohyby jen v případech větších nerovností, jinak zůstávalo méně aktivní a při ostrém šlapání nesráželo sílu vyvíjenou jezdcem. Tato pasivita se zdála někdy až příliš velká, ale jistě bude hodně z vás právě tuto funkci – nefunkci kvitovat. Je to takový full nefull. Beast je přesně pro ty, kteří přicházejí s otázkami jak to udělat, aby jejich vzadu odpružené kolo tolik nepružilo. Přední odpružení je zajímavou kombinací, která dovoluje nastavení na nekonečné množství režimů. Vzduchová komora doplní pružinu tam, kdy je třeba vidlici zbavit nežádoucího pohupování. Naopak pružina představuje při jízdě vyšší komfort. Bohužel olejový útlum se těžko dá nahradit třením elastomeru. Tlumič DNM má velmi tuhý útlum, který nedovoluje vozit vzduchovou komoru nafouklou pro aktivnější pružení. Při tomto režimu se velmi pomalu vrací, což je v terénu špatné, takže pořádně nahustit a je to O.K. Velikost 19,5" má sportovně laděnou geometrii s důrazem na vyšší komfort a ovladatelnost v technických pasážích. V kopcích se to snaží úspěšně dohnat rovnými řídítky s rohy. Tento komplet značně pomáhá vyrovnat kratší geometrii. Na kolo odpružené levnější třídy zachovává velmi příznivou váhu.

Kelly's Beast je ideální pro amatérské cyklisty, kteří touží po celoodpruženém kole za nízké finance, kteří si chtějí vyzkoušet občas proletět nějaký ten sjezdík s využitím zadního zdvihu, ale také dokázat vyjet do kopce. K tomu potřebují méně aktivní zadní odpružení, což právě tento model nabízí. Zatím si ho však můžete pořídit pouze v 19" velikosti.

thumb_60x80_kel2.jpg(2519KB)thumb_80x47_kel3.jpg(1797KB)thumb_80x60_kel4.jpg(2181KB)thumb_80x65_kel5.jpg(2197KB)
DALŠÍ ČLÁNKY

Mongoose Rockadile, model 2004

Jednou z nejprodávanějších kategorií horských kol je třída v cenách od deseti do patnácti tisíc korun. O to důležitější je vymezit mezi…

  • Datum: 29. 10. 2003
  • Kategorie: Testy kol

AUTHOR EGOIST 2004

Test druhého nejlepšího modelu značky Author na rok 2004 jistě není všední záležitostí. Jelikož u nula čtyřky zůstal zachován výborný rám z…

  • Datum: 22. 11. 2003
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru