Patříte-li k milovníkům ultimativních karbonových komponentů a každé ušetřené deko jste ochotni vyvažovat bezmála zlatem, pak přesně pro vás je určena nabídka luxusní italské malosériové značky WR Compositi. Tu na českém trhu zastupuje společnost Airoo a dvojici písmen WR najdeme na superlehkých ráfcích, řídítkách, představcích, sedlovkách nebo třeba sedlech. Model, který vidíte na fotografiích, nese označení Nuda Alpha a váží pouhých 58 gramů! Ano, čtete správně, skutečně necelých šedesát gramů. Přitom mezi podobně „gramhoničskými“ modely patří dle našeho názoru k těm nejpohodlnějším. WR Compositi zde opět dokazuje, že u sedla je vždy primární tvar a až poté případná vrstva polstrování.
Sedlo sází na konstrukci z UD karbonu T1000, doplněnou o pohledovou vrstvu s jemnou 1K strukturou. To je ostatně typický znak celé řady Alpha – zkrátka to úplně nejlepší a nejlehčí, co se dá z karbonu nabídnout. Výrobce použil nejluxusnější materiál a stejně tak bezchybné je finální zpracování. Výrobu přímo v Itálii dokládá štítek zespodu, mnohem zajímavější je však nadstandardní tuhost, na níž má lví podíl konstrukce ližin s vyšším průřezem upínací části. Současně však sedlo až nečekaně dobře tlumí otřesy, což jsme od takové skořápky z principu nečekali. Vytvarování celé kontaktní plochy dokonale ctí anatomii lidského těla a středový podélný otvor je sázkou na jistotu z hlediska eliminace tlaku na citlivé tkáně. Technologie „Antiprostatico“ může být tedy i u takto lehoučkého sedla plně funkční a rovněž výrazné prohnutí bočních ploch je klíčovým prvkem pro správné rozložení tlaku, samozřejmě za přispění práce kvalitní výstelky kalhot.
Váhové omezení pro jezdce bývá u podobných komponentů běžné, a sedmdesátikilová hranice proto není ničím úplně překvapivým. Z toho sice vyplývá, že výhodu mají vyšvihaní závodníci či jezdci menších postav, pro ty ostatní však sedla WR Compositi určitě nejsou zapovězena, neboť nabídka čítá celou řadu modelů. U toho zkoušeného mimo jiné zaujme pevné spojení skeletu a ližin, a především pak skutečně nečekaná porce jízdního komfortu a eliminace tlaku na... No však už víte.
Svými rozměry 135 x 265 mm patří sedlo mezi závodní klasiku a jeho hlavní cílovou skupinou budou samozřejmě špičkové silniční modely kol, ideálně vrchařské speciály, ovšem zdaleka nejen ony. Cena sedla je XXX korun.
(kad)
Letní měsíce jsou ve znamení předváděcích akcí pro obchodníky. Cykloservis je na ně samozřejmě také zván, protože jediný časopis zaměřený…
(PR) Inovovaný lehký a odolný batoh s propracovanou zadní částí. Možno zakoupit včetně spolehlivého vodního rezervoáru Microban s velkým…