logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Servis kol
  • Junma - čistič ráfků

Junma - čistič ráfků

Galusky sice svůj velký boom v terénu mají už pár let za sebou a bezdušáky opět převzaly vládu, ale na silnici se jim naopak daří stále. Dnes už většina jejich uživatelů využívá k instalaci na ráfek speciální oboustrannou pásku namísto chemoprenu a štětce, ale nutnost očistit od lepidla před instalací ráfek je zde pořád.

Někdo se s tím pracně dělá hadříkem a ředidlem, jiný tam prostě staré lepidlo nechá a doufá, že to bude fungovat, a někdo si práci ulehčí a použije gumové čisticí kolečko a vrtačku. Taiwanská značka Junma totiž pro odstranění lepidla z ráfků vyrábí speciální gumové kolečko JN-O17A, které je vybaveno dříkem buď se šestihranem, nebo závitem M6 a upnutím do vrtačky dokáže bleskově odstranit lepidlo z ráfku. Kolečko z měkké gumy má průměr 80 mm a my jsme vyzkoušeli verzi se závitem, k níž je třeba dokoupit ještě šroubovací adaptér se šestihranem, aby vše drželo přesně třeba ve sklíčidle vrtačky. Údaje na čisticím kolečku upozorňují na použití nástroje s maximem 2500 – 3000 otáček, takže vrtačka s plynulou regulací otáček spínačem je ideální. Do takové jsme kolečko s našroubovaným adaptérem upnuli a z karbonového ráfku začali odstraňovat zbytky lepidla po odlepení galusky s oboustrannou páskou. Jde to úžasně lehce a hlavně rychle. Lepidlo se drží na kolečku a spolu s gumou vytvoří směs, kterou pak lze z ráfku snadno otřít. Není potřeba žádné rozpouštědlo, ale vše jde mechanicky a snadno. Nějaké nechtěné vibrace nebo tvrdé nárazy do ráfku neproběhly, materiál je dostatečně měkký, aby vše fungovalo, jak má, takže práci s tímhle nástrojem zvládne i méně šikovný lepič galusek.

Úbytek gumy z obvodu kolečka je po jedné takové očistě trochu znát, a i proto výrobce vyznačil hranici maximálního opotřebení, kdy lze nástroj ještě bezpečně používat, aby nedošlo ke kontaktu vnitřního kovového jádra a ráfku. Úbytek ale není takový, aby po jedné sadě ráfků došlo ke zmenšení průměru třeba o půl centimetru, to zase ne. Pro toho, kdo často mění galusky, nebo jako nástroj do profesionálního servisu je tenhle gumový pomocník opravdovým usnadněním práce. Samotné kolečko stojí v obou verzích 373 korun, šestihranný adaptér na závit je pak za 106 korun.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Multinářadi LEATHERMAN

Není to tak dávno, co mi vyprávěl kamarád, majitelem cestovní kanceláře a který se soustředí na zájezdy na kolech v Africe: „ Bez…

  • Datum: 25. 02. 2018
  • Kategorie: Servis kol

Kufr plný nářadí

Pořídit si do dílny nebo pro cesty na závody kvalitní „basičku“ s nářadím je tak nějak nutnost, pokud nehodláme vše opravovat pomocí…

  • Datum: 04. 04. 2018
  • Kategorie: Servis kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru