Na jednom historickém předválečném závodním kole, jehož původ i rok výroby byly i pro mnohé znalce zatím neznámé, jsme objevili tyto brzdy. O propružení ocelových čelistí při silném stisku páky zde psát nechceme, zajímavější než samotný výkon je totiž konstrukce brzd. Boční tah vodorovného lanka, nepřipomíná vám to něco? Co takhle třeba V-brzdy? Díky hornímu, absolutně atypickému umístění čepů musí být ramena značně zkroucena, ale systém je vlastně stejný. Nejkrásnější se nám však na tomto historickém provedení zdá jednoduchost konstrukce. Nic zbytečného, žádný materiál, a tedy ani gramy navíc. Idea výrobců je tedy stále stejná.
Co se týče brzdových pák na široce rozevřených závodních řídítcích, zde by snad i Gary Klein se svou dnes téměř zapomenutou ideou Mission Control zatleskal. Integrace již před mnoha desítkami let vrtala konstruktérům kol hlavou. Dnes máme integrovaná hlavová složení, integrované sedlovky, integrované osy v klikách, ale páky integrované v řídítcích zatím chybí... Zkuste si na fotce nevšimnout utažení lanka pomocí svorky z elektrikářské „čokolády“. Nevypadá úchyt páky, přímo vycházející z řídítek, esteticky dokonale? Integrovat se dá zkrátka všechno.
Jezdíte na kole i během těchto deštivých a blátivých měsíců a vadí vám, že nářadí v brašně pod sedlem trpí vlhkostí nebo blátem stříkajícím…
Novinka v nabídce společnosti Pell´s, pulsmetr CicloPuls CP12L poskytne sportovci během tréninku prakticky všechny důležité tepové údaje.…