Dlouhé cyklistické kalhoty rozhodně nemusí být jen ty „silničářské“ z lycry, na to už jsme si s rozmachem celoodpružených biků zvykli a rozhodně nemusí být z Cordury, což je zase opačný pól ze sjezdových tratí. Volné, ale přesto cyklistické a také dostatečně vzdušné, na rozdíl od těch sjezdových, inspirovaných motokrosem, tak nějak pojala své kalhoty RIDE-KI značka Haven, doporučující je na enduro tratě.
Nápadné modro-černé provedení, velikost XXL, teploty kolem pěti až deseti nad nulou, navíc bláto a prověrka na standardním trail biku i e-biku, to byl testovaný kousek a podmínky, jimiž si prošel. Dodám jen, že v nabídce je za shodných 2190 korun i celočerné provedení, případně černá varianta se zelenými doplňky. Středně silný materiál kombinuje řadu panelů pro ochranu těla i pro zajištění dostatečné ventilace. Nejodolnější tkanina je v rozkroku a na hýždích, kde dostává od sedla nejvíc zabrat. Trochu poddajnější strečové provedení je pak na zbývající ploše, ovšem doplněné vzadu pod koleny síťovými panely pro navýšení ventilace. Zesílení materiálu je také zevnitř na kotnících, takže střih účelově kombinuje panely pro odolnost i komfort.
Lem v pase je na vnitřní straně vybaven protiskluzovým páskem, ale chybí dodatečné stahování obvodu, které tak řeší jen ozubený řemínek zapínání vpředu. Výběr správné velikosti je tedy víc než důležitý a testovaný rozměr XXL byl délkou nohavic a střihem odpovídající pro 188 cm vysokého metrákového jezdce s menším bříškem. Délka nohavic je ideální, nikde nechybí či zbytečně nepřebývá materiál, přes stehna i lýtka mají nohavice optimální průměr, v pase je pak ale střih trochu volnější, takže počítá s pár kily navíc než dlouhonohým vyšvihaným enduristou. Zádový díl v pase to s výškou nežene do extrémů, nicméně pružná vsadka vzadu a celkově dostatečná poddajnost materiálu zajistí rozumné usazení v pasu v sedle i ze sedla. Nohavice na kolenou nemají tendenci při šlapání nějak tahat, dvojice kapes nepřekáží a chválíme ventilační otvory skryté na bocích pod zipem nebo zmíněné síťové panely vzadu za koleny. Materiál kalhot je přece jen díky odolnosti vůči vodě a blátu náchylnější k zapocení při vyšším výkonu a teplotách, takže tyhle partie to dokážou částečně kompenzovat. Zakončení nohavic nese kromě výztuhy u kotníku ještě stahovací pásek na suchý zip, ale v podstatě nebylo nutné jej využít, nohavice nejsou zbytečně volné.
V kalhotách jsme absolvovali několik jízd na redakčním mulletu, kdy přece jen plus pět nebylo úplně ideálních ve vyšším tempu a paropropustnost se ve výjezdech projevila spíše ve střední než vyšší míře. Odolnost vůči blátu a vodě jak u nohavic, tak především v rozkroku a na sedu byla ale perfektní a při sjezdu či pauze kalhoty zevnitř docela rychle vyvětraly. Chladno v nich ale i přes přítomnost síťových panelů nebylo, to platí i pro testování na e-biku v plus deseti stupních, kdy se jezdec už tolik nezapotil a když, tak kalhoty poměrně rychle vlhkost odvedly ven. Výsledkem tedy je, že jako kalhoty do špatného počasí a nižších teplot jsou i pro enduro či běžnou jízdu solidním parťákem, ovšem nacpete pod ně jen opravdu tenké kolenní chrániče. Pokud ale chrániče nevozíte a nechcete vozit elastické kalhoty, případně jejich kombinaci s kraťasy, jsou RIDE-KI velice slušivá a poměrně příjemná funkční volba.
(už)
Česká značka 3F o sobě dává neustále vědět a její sportovní i civilní brýle jsme zvyklí vídat nejen v cyklistických, ale i ve kvalitních…
Brýle s velkoplošnými zrcadlovými zorníky jsou dnes módou zvlášť v silničním profipelotonu. Stačí se podívat na záběry z jakéhokoli…