ejsou pro nikoho, kdo chce plynulý a pozvolný nástup účinku. To vše ale platí hlavně v případě, že jsou nasazené originální destičky v organickém provedení, tam je bleskový výkon už od začátku brzdění zaručen. Abych jednak nemusel přední brzdu zbytečně krotit a být tak opatrný, ale také nemusel moc brzy měnit organické destičky, dostaly Magury rovnou jednodílné sintrované destičky Goldfren s kódovým označením GF-859, tedy určené přímo těmto brzdám. Kdo má MT sedmičky s dvojicí oddělených miniaturních destiček vedle sebe na každé straně třmenu, může pořídit od domácího výrobce za stejnou cenu kolem tří set korun i ty. Vyžadují ale zajištění jedním čepem vždy jeden pár naproti sobě, výhodou je pak snad jen nezávislý chod každé dvojice usazené na vlastních pístcích a snadnější výměna, kdy není nutné vyjmout kolo s kotoučem a desky vsadit do třmenu zespodu. Nějaké rachtání destiček ve třmenu nehrozí, jsou k pístkům jištěné magnety bez rozpěrných pružinek.
Jak se choval český sintr proti německé organice? Rozměrově je vše naprosto shodné a montáž destiček s jisticími horními háčky nebyl problém, tedy pokud byly pístky optimálně zatlačené do výchozí pozice, aby háčky prolezly zespodu skrz třmen. Výkon brzdbyl na originálních kotoučích 200/180 už od začátku silný, ale proti organice mnohem lépe dávkovatelný, bez tak ostrého a jedovatého počátečního nástupu. Mám rád kousavé jedovky, ale v případě jízdy na hranici adheze pláště je to občas nepraktické a plynulejší účinek bývá výhodou. Sintr si v „emté“ pětkách dokonale poradil se zjemněním počátečního brzdného výkonu, který sice byl výrazný, ale ne jedovatý. Nárůst hlučnosti nebyl nijak znatelný, naopak výkon s delšími sjezdy a teplotou kotouče i brzdového obložení proti organice spíše sílil, i když tady jen málokdy měly Magury i s organikou nějaké potíže. Goldfreny absolvovaly bikepark Kouty, Rychlebské stezky, Trutnov Trails a celou řadu okolních stezek a sjezdů, aby nikdy nezaváhaly a třeba za mokra nabídly ve sjezdech v podstatě shodnou reakci a výkon jako za sucha. Jistě, 180mm kotouč pod metrákovým jezdcem neuvedl na přání zadní kolo do smyku pokaždé, to by uměla organika, ale konstantní výkon i v dlouhých sjezdech to plně vykompenzoval, především pak životnost materiálu byla výhodou. Celková pětistovka vyloženě terénních kilometrů ukázala u zadní brzdy na původní tloušťce minimální úbytek materiálu, takže destičky v pohodě budou sloužit i tuto sezónu. Přední brzda je na tom o něco lépe, takže český sintr pro Maguru ano, pokud ji hodláte lehce zkrotit od jejího původně ostrého „organického“ projevu a chcete mít plynulejší nástup účinku i vysoký výkon jak za sucha, tak za mokra, navíc s dlouhou životností obložení.
(už)
Držák mobilu na řídítka je téma rozdělující cyklisty na dva nesmiřitelné tábory, protože jedni svůj mobil na řídítkách vozí, druzí by jej…
Když se značka Brooks ukázala s kompletní bikepackingovou a cykloturistickou kolekcí spojující tradici značky, moderní design, přitom…