Když přišla značka Yeti se svým specifickým zavěšením zadní stavby Switch Infinity s hlavním čepem na dvojici vertikálních kluzáků, vzbudilo to rozruch. Stejně tak, když v současné devětadvacítkové éře najednou nastoupili s drsným enduro modelem na sedmadvacítkách. A zapůsobil testovaný model SB130 stejně tak? Na jednu strano ano, protože sedlat bike se zadním 130mm zdvihem, jenž je kategoricky na spíše spodní hranici trailbikové kategorie a přitom z něj díky přednímu 150mm zdvihu a celkovému projevu vyždímat spíše endurovou charakteristiku, rozhodně není běžným standardem. Jeden bike na všechno, hlásají jeho tvůrci a v podstatě mají pravdu, i když by se slušelo dodat spíše na všechno „tvrdší ježdění“. SB stotřicítka není maratonec, i když by uměla s rychlejším obutím trochu tempařskou vyjížďku, ale v jádru je trailbikem s velkou chutí po enduru a v jeho DNA je jasně zakódovaná vysoká porce dnes tak populárního „fun factoru“. Tohle kolo baví, skvěle vede, umí jet nahoru a ještě lépe dolů a má pro jezdce hodně komfortu i pochopení v rozbitých pasážích. Za dvě stě tisíc korun by ale všechno tohle mělo mít, takže vlastně jen splňuje to, co zákazník za tuhle částku očekává. Jaké je v detailech a jak se nám na něm jezdilo se dočtete v desátém vydání Cykloservisu.
Někdo má představu maratonského kola stále ještě zakódovanou v hardtailu s nepatrně komfortnějším posedem, jiný už jasně vidí jako…
Skybird je úplně nové jméno v kolekci značky a v aktuální záplavě černých nebo převážně tmavých kol působí jako svěží vánek. Ovšem Skybird…