Otestovali jsme Ridley Fenix SL, jeden z nejuniverzálnějších silničních modelů z hlediska kombinace nízké hmotnosti, celkové rychlosti a nabízeného pohodlí. Ne náhodou jej preferují týmoví jezdci stáje Lotto-Soudal na všechny jarní klasiky, a to včetně Paříž-Roubaix. To samo o sobě o něčem svědčí a pro nekvalitní povrch mnoha českých silnic a silniček by právě Fenix SL mohl být tím pravým, vždyť rám i vidlice bez problémů pojmou pláště šířky 28 milimetrů! Hledáte-li špičkovou karbonovou silnici na dlouhé maratonské tratě, dost možná ji máte právě před sebou. Námi testovaný model spoléhal na zakázkové osazení, mezi něž patří třeba luxusní karbonová kola Forza nebo nádherné „kombo“ řídítek s představcem Ritchey, nicméně je třeba zmínit, že Fenix SL se svou cenovou politikou snaží zaujmout daleko širší skupinu silničářů, nežli jen a pouze závodníky. Samostatný rámový set vychází na nějakých padesát tisíc korun, ovšem kompletně osazený stroj se sadou Ultegra, klikami Rotor 3D30 a koly Forza RC23 s náboji Shimano stojí celkem příznivých 72 900 korun.
Více ale nyní zatím neprozradíme, kompletní test tohoto kola najdete v časopisu Cykloservis 8/2019.
Když bychom měli o nějakém celoodpruženém XC biku říct, že byl zrozen pro rychlost a výkon na nejvyšší úrovni, pak by do této kategorie…
Kalifornský výrobce dokáže zaujmout nejen závodně laděnými topmodely, ale také spodním koncem své nabídky. Otestovali jsme 29“ hardtail…