Model Mourenx69 má být odpovědí na požadavky závodníků na dlouhých tratích a silničních maratonech. Jakožto letošní novinka značky Eddy Merckx vznikal v době, kdy konstruktéři doufali v brzké uzákonění kotoučových brzd pro použití na silničních závodech. A byť je dnes vše trochu jinak, tak to rozhodně nesnižuje potenciál kola pro náročné hobby jezdce. Svým projevem je to totiž ryzí závoďák, přestože nabízený posed po nás nevyžaduje nekompromisní jezdeckou pozici. S elektronickým řazením Shimano Ultegra Di2 se cena vyšplhala na 179 tisíc korun a karbonový monokokový rám vsadil na pocitově kratší horní a naopak vyšší hlavovou trubku. Jako absolutní pak hodnotíme tuhost rámu, která i silovému jezdci nabídne naprosto precizní přenos energie.
Víc ale neprozradíme, kompletní test tohoto kola naleznete v časopisu Cykloservis 14/2016.
Když zabrousíme do konstrukční historie domácí značky Pells, planžetová zadní stavba ji provází už od počátků a v současné přemíře karbonu…
Polský výrobce vsadil u svých trailových a enduro fullů na neotřelý design rámů, které tak rozhodně nezapadnou do průměru jak designem, tak…