Dvojice písmen XR u řady Aura označuje spojení „Cross Road“, přičemž nejblíže má tato kategorie logicky k cyklokrosovým speciálům, oproti nimž ale nabídne ještě větší univerzalitu, například z pohledu hobby jezdců či cyklo-cestovatelů. Vlastně bylo jen otázkou času, kdy širší cyklistická veřejnost objeví nemalé výhody „krosky“, která byla donedávna vnímána pouze jako puristický závodní materiál. Spojení rychlosti na asfaltu a možnosti bez problémů projet lehčím terénem je lákavá. Model Aura XR jsme testovali již předloni, jako žhavou novinku kolekce 2017. Pro letošek tento model prošel řadou změn - novinka dostala pevnou přední osu a na příští rok je počítáno také s pevnou zadní osou, u nejvýše postavené verze řady XR. Nové jsou rovněž brzdy, a sice špičkové Rever MCX2, nebo například pláště Vittoria Terreno Dry, které jsou o něco širší, tedy pohodlnější, a mají rychlejší vzorek.
Test modelu Aura XR najdete v časopisu Cykloservis 8/2018.
Devron Vulcan 1.9 sází především na příznivý poměr ceny a výkonu, kdy za 27 990 korun nabídne komponentový mix Deore XT / Deore a skvěle…
Špičkový silniční model s bezmála čtvrt milionovou cenovkou, nekompromisním rámem i veškerým osazením – taková je jedna z novinek značky…