Od značky Force, známé svým velmi širokým cyklistickým sortimentem, zde tentokrát máme špičkové závodní sedlo Team Hole karbon, s hmotností pouhých 165 gramů. Dodatek v názvu upozorňuje, že z uhlíkových vláken jsou zde nejen ližiny, ale i samotný skelet tvořený nylonovo-karbonovým vláknem. Konstrukci se středovým otvorem (odtud označení Hole) doplňuje minimalistické polstrování, dále odolný potah ze syntetické kůže a v neposlední řadě precizní zpracování. Cenovka 2499 korun se zdá být vzhledem k vlastnostem sedla příznivá - konkurenční, podobně lehké modely stojí zpravidla podstatně více. Force Team Hole karbon se svými technickými parametry dostává do teritoria luxusních sedel typu SLR a podobných.
Základem se stal velmi tuhý skelet, který netrpí tendencemi k prosezení, a přitom dokáže dobře pohlcovat otřesy, a to logicky za přispění karbonových vzpěr, jejichž vyšší profil se zdá být současně velmi odolný. Celkovou šířkou a minimalistickými, téměř se nesvažujícími bočnicemi náleží sedlo mezi čistě závodní modely. Klasikou dané třídy je plošší špička a obdobně plochá zadní partie se středovým žlábkem. Absence ochrany bočnic proti prodření je opět standardem mezi superlehkými sedly a nahrává primárně silničnímu použití, byť jeho kvality jistě ocení rovněž bikeři. Rozměry 272 x 135 milimetrů a výše zmíněná tuhost skeletu, předcházející nadměrnému průhybu středové partie, pak umožňují velmi pohodlnou předozadní změnu pozice. To jezdec uvítá jak při mnohahodinovém pobytu v sedle, tak při potřebě přesunu těžiště.
Pokud by někdo měl obavy z minima polstrování, tak můžeme zodpovědně říci, že mezi podobně koncipovanými sedly s hmotností výrazně pod dvě stě gramů patří Force Team Hole karbon jednoznačně k těm pohodlnějším. Jeho tvar totiž zajistí velmi dobré rozložení tlaku, se zřetelnou redukcí na citlivé tkáně - díky středovému otvoru. Jeho přítomnost zde tedy má nejen teoretický přínos. Pochvalu si odnáší kvalita zpracování, spoj skořepiny a potahu je ve všech místech precizně povedený, a to i v okolí středového otvoru. Karbonové ližiny jsou do skeletu vlepeny napevno, čímž je předejito různým nežádoucím pazvukům, jež s ultralehkými sedly při dlouhodobém zatížení v minulosti mnohdy souvisely. Vyhovovala nám rovněž dostatečná vzdálenost mezi ližinami a skeletem sedla, dovolující jeho propružení i v případě vyšší konstrukce vrchní části zámku sedlovky. Průřez vzpěr 9,5 x 7 mm je kompatibilní se všemi standardními sedlovkami, přičemž správné nastavení pozice ulehčí „měřítko“ na pravé straně.
Pokud vás testované sedlo zaujalo, můžete si jej pořídit v praktičtější černé či atraktivní bílé barvě. Kromě verze Hole nabízí značka Force i variantu Sprint karbon, jež se při totožné hmotnosti vyznačuje „plnou“ konstrukcí s absencí středového otvoru.
(kad)
Komponenty taiwanské značky Trigon se v našich testech v minulosti už objevily, ale málokdo ví, že tahle firma vyrábí z karbonu pro některé…
Cube LTD SL s cenovkou 41 990 korun je hodně povedeným, závodně laděným hardtailem. Ono „LTD“ v názvu znamená Limited a bike, jenž máte…