Force Lynx Mips
Přilby domácí značky Force lze najít na hlavách profesionálů world tour týmu Intermarché–Wanty–Gobert Matériaux a testovaný model Lynx není výjimkou. Force má sice v nabídce moderní aerodynamicky střižené modely Orca či Neo, ovšem Lynx je svým provedením univerzální klasikou.
Otestovali jsme bezpečnější variantu vybavenou systémem Mips, takže cena 2699 korun je velice příjemným údajem. Lynx je ve dvou velikostech S-M (55-59 cm) a L-XL (58-62 cm), přičemž testovaná větší velikost už byla pro jezdce s větší hlavou, běžně spoléhající na L-XL rozměry už trochu na hraně. Díky Mips systému je totiž nepatrně menší než verze bez něho. Kdo vozí běžně XL velikost, nemá u tohoto modelu šanci dostat pod přilbu čepici a stahovací mechanismus bude mít povolený na maximum.
Klasické provedení In-Mold nabídne skořepinu přetaženou až na vnitřní stranu přilby, takže maximální ochrana i proti omačkání při převozu. Spojení skořepiny s jádrem přilby je provedeno čistě bez přetoků a zajímavě je zakomponovaná vnitřní plastová výztuha od spánků přes čelo. K bezpečnosti pak kromě vnitřního Mips systému přispívá třeba i nenápadná reflexní plocha na zadní straně přilby. Mips ochrana nese jednodílnou vyjímatelnou výstelku s přední integrovanou síťkou proti hmyzu a celý čelní a temenní díl přilby je tak s hlavou spojen pružně kvůli ochraně proti rotačním silám při nárazu. Samotná stahovací čelenka pokrývá čtyři pětiny obvodu přilby a vzadu jí nechybí možnost třístupňové výškové regulace. Výstelka je i na vnitřní straně stahovacího mechanismu s dobře přístupným regulačním kolečkem, opět vybaveným reflexní samolepkou. Usazení na hlavě je naprosto příkladné a stahovací mechanismus neobtěžuje, čelenka příkladně rozkládá tlak po obvodu a Mips mechanismus s ohledem na celkovou hmotnost přilby 293 gramů nedává o pružnosti spojení zase tolik vědět. Přilba prostě na hlavě drží a i přes vnější ne extrémně vysoký tvar je dostatečně hluboká. Stavitelné řemínky pak spoléhají na jednoduchou klasickou přezku s polstrováním pod bradou a boční spony s výklopnou pojistkou.
Na hlavě sedí Lynx dokonale a totéž musíme napsat o ventilaci, kterou zajišťuje celkem devatenáct otvorů, ale dopočítat se přesně je díky zpevňujícímu žebru trochu oříšek. Počet ale sedí a ventilace je perfektní, takže v chladném období to chce pod přilbu čepičku a s jarním oteplením byly i táhlé výjezdy naprosto v pohodě. Tvar přitom kombinuje aerodynamický střih s klasickým provedením, takže přilba na hlavě nevypadá extravagantně a určitě potěší jak vyznavače klasiky, tak ty moderněji smýšlející. Přesah nebo spíše tloušťka materiálu na bocích rozhodně nehoní každý gram a masa je dostatečná i pro boční nebo čelní náraz. Praktičnost a ochrana hlavy zde prostě dostala přednost před extrémním designem a honbou za gramy, což je dobře a Lynx v tomto ohledu hodnotíme vysoko. Bez ohledu na přítomnost Mips systému, který tenhle parametr ještě navyšuje. Výběr z celkem pěti barevných provedení, včetně týmového fluo-modrého nebo dámské bílo-růžové varianty snad uspokojí každého, kdo by chtěl ušetřit devět set korun, pořídí stejný model bez Mips technologie.
(už)
Tretry s tuhou podrážkou pro vysoký výkon, přitom pohodlného tvaru, se stahováním ATOP kolečkem Force Crystal MTB Tretry s tuhou…
Občas je to v případě rukavic dilema, zda ve vyšších teplotách vsadit na krátkoprsté, nebo pro vyšší ochranu použít dlouhé provedení Pells…