Jsme národem závodníků, tedy alespoň to tak vypadá u většiny restauračních zařízení a zahrádek, kam míří cyklisté v dresech posetých logy sponzorů a týmů během vyjížděk. Když pak vidíte u cukrárny i starší ročníky na elektrokolech v barevném oblečení, náležícím spíš na start maratonu, je to až úsměvné. Funkčnost je věc jedna, móda a vkus druhá, nesuďme, jen se zamysleme, protože na západ od nás je takzvaná „urban“ řada součástí kolekce oblečení mnoha značek. Funkční materiály, méně sportovní střihy a více civilní vzhled, nebudící rozruch, když v takovém oblečení přejdete z kola rovnou do kanceláře.
Haven CITYR-ID je kombinace dresu a kraťasů pro městské a rekreační využití reflektující právě na nenápadnost a více stylovější provedení pro jízdu na kole mimo lesní stezky. Vyzkoušeli jsme oba kousky, tedy dres i kraťasy a jejich provedení má své opodstatnění, byť ryzí cyklista-sportovec či závodník k tomu určitě bude mít výhrady. Základem dresu je polyester s elasticitou v horizontálním směru, takže se dokáže částečně přizpůsobit i mírné nadváze svého majitele. Volnější střih kopíruje tělo jen zlehka, ale v ramenou sedí pohodlně a rozdíl délek předního a zadního dílu zde nehledejme, ve městě se nejezdí za řídítky v leže, ale hezky vzpřímeně. Košilový límeček u krku je opravdu stylový a i po dotažení zipu až nahoru nikde neškrtí. Volnější provedení rukávů je zakončeno lemem, stejně jako je tomu v pase. Na zádech pak nechybí kapsa s bočním vstupem na zip, velikostí ideální na větší smartphone či peněženku. S ventilací nastavenou díky střední tloušťce materiálu spíše do středních než vysokých teplot to nebude o velkých výkonech za letních veder, což opět potvrzuje určení dresu. Testovaná velikost XL pak sedla 190cm jezdci perfektně a zvládne i nějaké to kilo navíc, přesto ale nositelé ryzích ikselek možná sáhnou po větším provedení, dostupné jsou totiž velikosti až XXXL, nejmenší je pak S.
Dres v modro-bílé kombinaci je ideálním doplňkem stejnojmenným kraťasům, vyrobeným ze speciálního nylon-lycra materiálu, rovněž pružného v horizontálním směru. Kraťasy vypadají zezadu jako civilní, nechybí jim dvě kapsy vzadu, jedna na knoflík a druhá na zip, lem v pase má poutka na opasek a vpředu jsou rovněž dvě klasické kapsy, zase na zip. Cyklistické určení ale potvrzují laserem vyřezané ventilační otvory na vnitřní straně stehen, nebo reflexní logo na obou nohavicích. Knoflík nad předním zipem, vyvedený ve tvaru brzdového kotouče, je pak jen libůstkou tvůrců. Pro případné doplnění vnitřními šortkami s výstelkou je vzadu v pase poutko pro jejich zajištění.
Kraťasy ve velikosti XL nabídly trochu těsnější střih než stejně velký dres, i když v pase byla rezerva pro stažení dvojící pružných pásků na suchý zip. Těsnější byl střih přes hýždě a nohavice, takže tady tradičním „ikselkařům“ doporučíme o jedno X navíc, největší velikost je XXXL, stejně jako u dresu. Nohavice sahají do dvou třetin délky stehen a díky pružnosti materiálu při šlapání tolik nepnou. Střihově mají kraťasy blíže elegantnímu civilnímu provedení, než volným bikovým šortkám. A co se týká ventilace, silnější materiál rovněž počítá spíš s výkonem nižší intenzity a jízdou na elektrokole než s nějakými výkony. Ale to je opět poplatné určení tohoto kousku, jehož cena je 1690 korun, dres pak stojí 990 korun. Zatímco kraťasy mají unisex střih, dres je dostupný v ryze pánském nebo dámském provedení.
(už)
Model Leader je jedním z bestsellerů kolekce domácí značky 3F, přičemž my jsme vyzkoušeli verzi s kódovým označením 1467, s cenovkou 559…
Řada CTM představuje to nejluxusnější z nabídky Craftu a je určena pro závodníky a nejnáročnější uživatele. My jsme vyzkoušeli dres i…