Značka PRO, která je provázána s komponentovým gigantem Shimano a jejíž logo dlouhá léta vídáme na kolech jezdců mnoha elitních profistájí, je známá mimo jiné svými dokonale propracovanými díly kokpitu. Jedním z takových bonbónků je nový představec Vibe Carbon. Jak je z jeho názvu patrné, disponuje karbonovou konstrukcí, navíc umožňuje plnou integraci kabeláže systému bezdrátového řazení Shimano Di2 a k tomu využívá velmi netradiční provedení přední objímky pro uchycení řídítek.
Testovaný představec jsme namontovali na redakční Pinarello a do jeho přední části upnuli karbonová řídítka FSA K-Wing. Možnost vnitřního vedení kabelů Di2 jsme sice nevyužili, ale jejich případné protažení je velmi snadné. Konstrukce je celokarbonová, tedy pomineme-li přední dělenou objímku vyrobenou z duralu, a nabízí příznivou hmotnost 120 gramů. Námi testovaný představec disponoval nejkratší nabízenou délkou 110 mm, vedle níž je k mání také ve 120mm a 130mm variantě. Aerodynamický design s poměrně mohutným, téměř čtvercovým průřezem středové partie nabízí naprosto fantastickou torzní tuhost, již ocení i vyloženě siloví jezdci a spurteři. Odolnost vůči krutu je jedním slovem fantastická a Pro Vibe Carbon je jednoznačně jedním z nejtužších představců, s jakým jsme se mezi silničními komponenty dosud setkali. V tomto ohledu musíme tvůrcům vyseknout poklonu.
Konstrukce přední dvojdílné půl-objímky je hodně atypická a přiznáme se, že jsme k pevnosti utažení řídítek zprvu neměli zase až takovou důvěru, neboť jsme spíše vyznavači konzervativních řešení. Zde použitá konstrukce totiž spoléhá na dvojici výrazných výstupků na karbonovém monokokovém těle představce (UD karbon), za něž jsou obě poloviny dělené objímky zaháknuty a následně staženy k sobě dvěma svisle orientovanými šroubky s hlavicemi Torx. Jenže by to nebyla značka Pro, aby neměla své řešení dotažené k dokonalosti, tudíž je sevření řídítek velmi pevné a jisté, navíc s rozložením tlaku do celkem velké plochy. Při montáži jsme samozřejmě použili protiskluzovou pastu pro kontakt karbonových ploch, která je k představci přiložena v samostatném pytlíčku, ale nejspíš i bez ní by bylo utažení objímky odolávající protočení řídítek dostačující (určitě doporučujeme dodržet výrobcem předepsaný utahovací moment 6 Nm!). Takže neokoukané řešení v tomto případě zcela jistě neznamená menší pevnost a značka Pro od nás získává další body rovněž za zajímavý nápad.
Otočná „flip-flop“ konstrukce je klasikou, ale je více než jisté, že sto procent majitelů bude mít tento představec v silničářsky skloněné, či přesněji téměř vodorovné pozici zajištěné osmistupňovým sklonem vůči sloupku vidlice průměru 1 1/8“. Preciznost konstruktérů značky Pro dokládají třeba i speciální hliníkové závitové vložky, jež najdeme u zadních šroubků stahujících představec k vidlici. Také přední část, již výrobce označuje jako „Puzzle Clamping System“, je maximálně vychytaná a zajímavě působí i leštěná část přední horní půl-objímky. Opravdu krásná práce, která má však cenovku 7800 korun. Parádní je originální karbonová krytka představce, ale i hodně decentní leskle černá grafika, která si bude skvěle rozumět s designy současných supermoderních karbonových silničních kol nejvyšších cenových pater. Zkrátka černý šperk.
(kad)
Pod pojmem rámová brašna nebo rámovka se v devadesátých letech jasně myslel klasický trojúhelníkový tvar, nejlépe ještě vybavený spodním…
Z nabídky značky Ciclovation jsme si tentokrát vybrali luxusní zátky do řídítek. Nesou označení Vortex lock-in Plugs a můžeme je použít…