Nestává se často, že by některá značka překopala celou kolekci doslova od základů. U značky Dema k tomu však došlo a nový designér vdechl jejím kolům zcela nový styl.
Zatímco vloni byl top modelem karbonový Lottus, nyní mu přibyla konkurence. Trojice celoodpružených karbonových biků se zadním zdvihem100mm spoléhá na jednočepovéodpružení s přepákováním k tlumiči skoro vodorovně pod horní trubkou.
Přední trojúhelník je z High Modulus karbonu a má masivní profily trubek, přičemž ta horní nese kvůli tlumiči lehké prohnutí a rozdvojení před sedlovkou.
Zajímavé je cenové spektrum, od nejdražšího modelu Quark za 75 125 korun s komponenty XTR, XT a odpružením Rock Shox Reba a Ario 3.2, obě jednotky samozřejmě s lockoutem, po nejlevnější typ Plasma za 50 419 korun osazený díly SLX, Deore a levnějším odpružením SR Suntour.
Hardtail Lottus za 116 974 korun s tím nejlepším osazením zůstává, ale přibyla mu dvojice sourozenců s totožným rámem, ovšem bez integrované sedlovky. Scaleo i Thoba mají kvalitní základ a cenově dostupnější komponenty, takže se dostanou na cenu 53 444 za Scaleo se sadou SLX a vidlicí Rock Shox Tora a na 40 335 korun za model Thoba s komponenty Deore a vidlicí SR Suntour. Všechny zmíněné biky, až na Lottus s brzdami Formula R1, se spoléhají na kotoučovky Hayes, které jsou na většině nových modelů.
V nabídce zůstává trojice duralových modelů Ferrara, Auron a Ryano z roku 09, ovšem novinkou jsou další tři celoodpružené stroje. Designově vycházejí z karbonových vzorů a mají i stejný princip odpružení. Cenově jsou ovšem výrazně níž.
Odpružení má u všech tří verzí na starosti SR Suntour, komponenty jsou od řady SLX až po Alivio a Altus. Brzdy jsou zastoupeny značkami Hayes, Shimano a lankovou verzí Shimano.
Sedmnáctka hardtailů dostala z poloviny nový design a z poloviny je věrná původnímu kabátu. Komponentově sahá od řady SLX a Deore na modelu Deor až po nejlevnější sady shimana na trojici modelů s ocelovým rámem. Ovšem díky designu vypadají některé modely s osazením Shimano Acera mnohem dráž.
Trojice ocelových biků pro skákání a freestyle je doplněna dvojicí dvacítkových freestyle BMX, takže paleta je opravdu pestrá.
Krosová kola vystoupala k osazení SLX u modelu Aveiro a samozřejmě ke kotoučovým brzdám u tohoto a ještě levnějšího modelu. Samozřejmostí je masivní rám s výztuhou pod hlavou a nové pojetí designu. Zhruba dvacítka krosů sahá až po nejdostupnější komponenty, takže uspokojí zákazníky všech stupňů náročnosti.
Silniční kola Leony a Vento jsou beze změn, ovšem levnější novinka Alvito s komponenty Sora a FSA by se vzhledově směle mohla rovnat s mnohem dražšími stroji.
Velmi široká je řada městských a trekingových kol, která sázejí jak na tradiční rámy a komponenty, tak velkou měrou na snížené provedení rámu a řazení v nábojích Nexus. Modely s nízkým rámem nebo zcela bez spodní spojovací trubky míří mezi starší generaci, která na našem trhu stále nemá dostatek cenově dostupných kol zaměřených hlavně na pohodlí a jednoduchost.
Čtyřiadvacítka dětských kol, každé v několika barevných variantách, uspokojí malé jezdce modely od velikosti 12 palců až po čtyřiadvacítky. Rámy jsou jak ocelové, tak z duralu, a to i u nejmenšího provedení.
Dema tedy pro letošek výrazně přezbrojila a líbivostí nové kolekce rozhodně může mířit vysoko. Totéž ale platí o použitých materiálech a nejlepších modelech, které směle snesou srovnání se zavedenými zahraničními značkami.
(už)
Pell´s F17 nabízí všechny bonusy karbonového rámu a odpružení. Karbonová vlákna jsou u tohoto rámu využita na maximum. Čtyřhranný profil…
První bikemaratonem zařazeným do našeho bodovacího seriálu Prestige 2010 o nejlepšího cyklomaratonce roku 2010 byl Author Šela maraton.…