Italský výrobce špičkové cyklistické obuvi Gaerne u svých silničních i MTB modelů již řadu let kombinuje maximálně anatomicky propracovaný střih s tuhými podešvemi a nepřehlédnutelnými designy. Výsledkem jsou lehké závodní a sportovní tretry, nabízející dokonalý přenos energie z chodidla na pedál. K padesátiletému výročí od založení značky, které právě letos Gaerne slaví, připravil tento výrobce nový silniční topmodel nazvaný G.ChronoTen by měl nabídnout velice nízkou hmotnost (pár 550 gramů ve velikost 43) společně s dostatečným odvětráním.
a především ideálním usazením na noze. Pro kvalitní stažení k nártu slouží hned dvojice upínacích koleček BOA, spolupracujících s tenkým nerezovým lankem. Tyto ručně vyráběné tretry samozřejmě využívají lehkou a současně velice tuhou karbonovou podešev a stejně tak karbonem vyztuženou patu. Zpracování je maximálně precizní a jednotlivé panely, kombinující odolnou syntetickou kůži a jemnou stříbrnou ventilační mřížku, jsou doplněny „vzdušným“ jazykem.
Použitý systém upínání BOA poslední generace nejenže značně zjednodušuje stahování k noze, které je bezproblémové třeba i v prstových rukavicích, a současně umožňuje jemné doladění stažení během jízdy, ale absence klasických upínacích pásků se navíc podílí právě na velice dobré ventilaci partie nártu. K dalším zajímavostem patří například speciální systém odvětrání podešve, nechybí ani reflexní prvky nebo stylová italská trikolora.
Tretry G.Chrono budou standardní součástí produkce Gaerne 2013, nicméně na trh se dostanou již letos a právě v letošním roce jsme je mohli spatřit u celé řady špičkových profesionálních závodníku, a to nejen v rámci stáje Lampre. Totožné tretry obouvá Damiano Cunego, Michele Scarponi nebo třeba Belgičan De Gendt, jenž právě v tomto modelu letos na jaře vyhrál královskou etapu na Passo dello Stelvio a celkově se na Giro d’Italia umístil na třetím místě. Značka Gaerne tedy obouvá skutečně ty nejlepší závodníky. Jak už ale u tohoto italského výrobce bývá typické, v podstatě tentýž model nabídne nejen v silniční, ale i v bikové verzi. Ta ponese název G.Kobra a karbonovou podešev doplní velice odolný vzorek, na patě poměrně členitý a v okolí zarážky pedálu více jednolitý, právě z důvodu zajištění co nejpomalejšího opotřebení. Vedle toho bude tentýž model nabízen také ve verzi s klasickou nylonovou podrážkou. Ceny se pak budou pohybovat od 7250 korun za ekonomičtější verzi bikového typu G.Kobra, až po částku 7990 korun za bikový i silniční model s karbonovou podešví.
(kad)
Značka Silvini, jakožto výrobce cyklistického a sportovního textilu, se svojí nabídkou zaměřuje nejen na pánské a dámské kolekce, stále…
Tak nějak by se dal přeložit název přilby MET Crossower, která je určena pro rekreační a sportovní ježdění, a to jak na silnici, tak na…