Sportovní sedlo RavX VenusX kombinuje maximum komfortu s relativně sportovním střihem odpovídajícím dámské anatomii, takže nabídlo pohodlné posezení, ovšem bez omezení pro svižnější jízdu.
Základem sedla jsou chrommolybdenové ližiny a plastová skořepina s dvojí tuhostí materiálu. Potah ze syntetické kůže v elegantním bílém, případně černém provedení má zadní bočnice z odolnější tkaniny. Rozměry sedla 260x155 mm jej řadí už na hranici lehce pohodlnějších sedel, ovšem pro dámy je to zlatá střední cesta. Sedlo s hmotností 290 gramů si už na první osedlání naše testerka pochvalovala co do pružnosti skořepiny. Ta nabídne výrazné prohnutí, takže pohltí velkou část rázů, což je navíc doplněno pohodlnou gelovou výstelkou, která nabídla jak na zadní sedací ploše, tak na špičce nebo kolem středového otvoru výborné absorpční schopnosti. Výška polstrování ovšem není nadměrná, takže sedlo nepůsobilo vyloženě „bačkorovitým“ dojmem, ale pohodlí nabídlo dostatek i v horším terénu a při delší jízdě.
Samotný tvar je v zadní partii mírně zaoblený a cyklistka nesedí díky středovému kanálku celou plochou. Středový otvor má rovněž širší rozměr, ale jeho hrany jsou oblé a švy jsou ukryté na vnitřní straně, takže ani tato partie nezískala nějakou připomínku. Široká špička byla výhodou při přesunu těžiště ve výjezdech, ovšem její délka před středovým otvorem není tak velká, tudíž tato pozice nebyla ve výjezdech zase tak pohodlná. Šlo ale o hodně strmé výjezdy, které u tohoto modelu nebudou vzhledem k využití na pomezí sportovního a rekreačního pojetí bikingu zase tak časté. Celkový tvar sedla si ale vysloužil chválu, i zakřivení boků a vykrojení bylo pro testerku se střední postavou ideální, ale vyšvihané závodnice sáhnou spíše po užších modelech. Za cenu 856 korun získá majitelka velice pohodlné sedlo sportovního tvaru, které jí bude příjemným společníkem hlavně na delších trasách v těžším terénu. Závodnice nejspíš vsadí na lehčí a užší model, pro rekreační sportovkyně je to ovšem perfektní univerzál.
(už)
Plusy: tlumení, komfort, tvar
Minusy: nenalezli jsme
Obliba lehkých, ale současně odolných plastových košíků na láhev stále roste. Nicméně takových modelů, které bezpečně udrží láhev a…
Odlehčovat na kole se vždycky vyplatí nejvíce na rotačních částech, tedy pláštích, ráfcích a až poté na dalších komponentech. Jestli lze…