logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Clarks Skeletal

Clarks Skeletal

Název tak trochu jako z filmů Hvězdné války nebo Superman, přitom jde jen o kotoučovou brzdu anglického výrobce Clarks. Ten se specializuje na brzdové špalíky, hadičky, destičky, bowdeny, kotouče a samozřejmě kotoučové brzdy. Tradice této značky přitom sahá téměř šedesát let zpátky.

Clarks SkeletalMy jsme na předním kole otestovali brzdu Skeletal, která je na trhu unikátní hlavně tím, že se vyrábí v červené, růžové, žluté, zelené, modré a testované bílé barvě. Totéž platí i pro brzdové hadičky, u Clarks jsou prostě na barvách doslova ulítlí.

Brzda má jednodílný třmen se záslepkou na vnější straně, zespoda vkládané metalické destičky a banjo uchycení hadičky na třmenu. Dodává se ve standardu PM, pro klasiku IS je třeba použít přiloženou redukci.

Páka je rozměrově z těch větších a má pístek kolmo k řídítkům, s vyrovnávací nádobkou na horní straně. Dělená objímka je samozřejmostí, stejně tak jako regulace vzdálenosti páčky od řídítek miniaturním imbusem. Navíc je na páce i imbus pro nastavení bodu kontaktu destiček s kotoučem. Hmotnost brzdy je 349 gramů, celkem originálně tvarovaný šestiděrový kotouč s průměrem 160 mm pak váží 127 gramů. Celková hmotnost 489 gramů včetně šroubků kotouče tedy rozhodně neatakuje nejnižší příčky.

Clarks SkeletalPrim zde hraje spíše bytelnost a odolnost páky při pádu. Samotná páčka je poměrně dlouhá, takže i s otočným řazením na ni jezdec snadno dosáhne. Tvarem odpovídá spíše dvěma prstům, při brzdění pouze jedním je trochu cítit oblejší a výraznější plocha na konci. K dosažení plného výkonu bylo potřeba zhruba deset až patnáct kilometrů, přičemž bláto v závěru vyjížďky vše urychlilo. Metalické destičky nejsou v okamžiku stisku páky tak ostré jako organika, jakmile se kotouč trochu zahřeje, s narůstající teplotou se jejich výkon zvyšuje. Dávkování brzdné síly je plynulé, jezdec si nemusí zvykat na přecitlivělost. Brzda rozhodně není jedovatá, výkon je spíše plynulý bez nepříjemně ostrých projevů. V dlouhém sjezdu je stabilní výkon výhodou, nestalo se nám, že by se páčka vlivem narůstající teploty či přehřátí propadla, nebo se naopak vzdalovala s narůstáním objemu kapaliny od řídítek.

Regulaci kontaktu destiček s kotoučem jsme nastavili na střed, okrajové hodnoty přitom nevykázaly na páčce tak výrazný rozdíl.

Vzhledem k příjemné ceně 1 990 korun, která zahrnuje ještě jedny destičky a koncovku na hadici navíc, a slušnému výkonu s plynulým dávkováním, jde o celkem povedenou brzdu.

(už)

Plusy: odolnost, dávkování, regulace, cena

Minusy: hmotnost

DALŠÍ ČLÁNKY

Camelbak Mule

Model Mule k nabídce značky Camelbakjiž neodmyslitelně patří a nebáli bychom se jej dokonce nazvat legendárním. Díky svému provedení,…

  • Datum: 26. 04. 2011
  • Kategorie: Technika

Author pod sedlo

Podsedlová brašna Author A-S381 představuje po konstrukční stránce absolutní klasiku, nabízí jednu hlavní komoru o objemu 0,6 litru a…

  • Datum: 26. 04. 2011
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru