I v případě zdánlivé maličkosti, jakou je cyklistická láhev, lze vymyslet nevšední řešení, ať už samotného tvaru či třeba konstrukce náustku. Právě důmyslný náustek je pak tím detailem, který charakterizuje láhev AB-TCX-Shanti domácí značky Author. S trochu podobným řešením přišel již před pár lety Camelbak – každopádně provedení využívající tenké pryžové membrány je v praxi skutečně velmi dobře funkční. A jaká je hlavní výhoda? Při zachování nadstandardního průtoku je i při otevřeném, tedy „aktivovaném“, náustku nápoji zamezen jeho nežádoucí samovolný únik, ať už při jízdě po nerovnostech či třeba při transportu, při němž neradi zapomeneme náustek uzavřít.
Základem láhve je standardní plastové tělo o objemu 0,6 litru a s úpravou proti nežádoucímu vzniku plísní. Běžná šířka hrdla umožňuje nejen snadné plnění, ale i čištění vnitřních prostor. To hlavní se však skrývá ve šroubovacím uzávěru, jehož plastový základ je doplněn o pryžový otočný dílec, v němž nalezneme nejen náustek, ale i zmíněnou tenkou membránu a celý systém uzavírání. Utěsnění uzavřené láhve je naprosto dokonalé, a to i v případě, že bidon zmáčkneme opravdu velkou silou. V případě aktivovaného náustku, což se provádí jednoduchým pootočením horního pryžového dílu, je pak utěsnění dostačující, i když plnou láhev obrátíme dnem vzhůru. Při zmáčknutí těla láhve se však již membrána otevře a nápoj proudí náustkem ven. Největší výhodu spatřujeme ve velmi nadstandardním průtoku hrdla, kdy lze po jemném zmáčknutí láhve pít podstatně rychleji a s menší úporností než v případě běžných lahví. Jinými slovy není zapotřebí ani přílišné mačkání bidonu, ani výrazné sání nápoje, a jezdec se tak může i při pití soustředit primárně na samotnou jízdu.
Námi zkoušenou láhev produkuje pro značku Author výrobce nejpovolanější, konkrétně firma Tacx. A její loga proto najdeme jak zespodu láhve, tak na uzávěru. Cena láhve Author AB-TCX-Shanti je 225 korun. V nabídce je také větší verze téže láhve, a sice s objemem 0,8 litru a o dvacet korun vyšší cenou.
(kad)
Pořídit drahé polovičce dámské krosové kolo občas nemusí být výhra, když víte, že i tak pojede pomalu a s nechutí. V případě dámského krosu…
Model DedacciaiStrada Aegis nezná pojmy jako nedostatečná torzní tuhost a pokud se vyžíváte v silové jízdě a spurtech, naleznete v něm…