Mazivo na řetězy Chain Star je osvědčenou klasikou domácí značky BikeworkX – tedy osvědčenou nejen v roli bestselleru, ale také z hlediska samotné odolnosti na řetězu. Málokteré mazivo vydrží v terénu takovou kilometrovou nálož, ovšem varianta s dodatkem „Extrem“ má nabídnout ještě více. Oněmi extrémními podmínkami, do nichž je mazivo určeno, jsou voda, bláto nebo sníh, což přesně odpovídá aktuálnímu ročnímu období.
Chain Star Extrem jsme vyzkoušeli v 50ml balení s praktickým kapátkem, s jehož pomocí je nanesení na řetěz v adekvátním množství hračkou. Již v tento okamžik ale musíme zmínit jednu zásadní věc související právě s aplikací. Pakliže jste zvyklí namazat řetěz večer a až následující den, těsně před vyjetím, přebytečné mazivo z povrchu řetězu setřít – tak na takový postup s Chain Starem zapomeňte! BikeworkX totiž u svých maziv na řetěz používá speciální ředidlo, díky němuž dokonale a rychle navzlíná mezi jeho články. Ředidlo ovšem velmi rychle vyprchá, a to zcela záměrně, čímž mazivo ztuhne a stane se lepivějším. Pokud jej ze řetězu nesetřeme ihned po aplikaci, později už to půjde poměrně těžko. Tolik tedy k aplikaci samotné.
Verze Extrem je v mnoha ohledech podobná klasickému Chain Staru, ovšem ve všech směrech je prostě „víc“. Souvisí s tím delší mazací intervaly, mnohem vyšší odolnost ve vodě, ale také vyšší schopnost nalepovat na svůj povrch prach a nečistoty. Ovšem poslední zmíněnou vlastnost berte s rezervou, protože tam, kam je mazivo určeno, většinou žádný prach není. V blátě, dešti nebo při průjezdu brodů se prostě nepráší a přesně zde je hlavní parketa Extremu. Výdrž na jedno namazání, tedy schopnost ulpívání maziva na řetězu, je díky vyššímu počtu lepivých složek hodně nadstandardní, dokonce si troufneme napsat, že jde o jedno z vůbec vodě nejodolnějších maziv na trhu. S tím logicky souvisí dlouhé mazací intervaly, a to i při použití v nepříznivých podmínkách. Dojde-li na řídké bahno, ani Chain Star Extrem není logicky nesmrtelný, hrubé bláto ho z řetězu po nějaké době vydře, ale v takovém případě se nedokáže „ubránit“ žádné mazivo, ani to nejodolnější.
Pokud jde jen o vodu v podobě deště či brodů, tak proti ní je testované mazivo hodně nadprůměrně imunní. Z hlediska odolnosti vůči nachytávání prachu, v této jediné disciplíně logicky body ztrácí, ovšem čeká-li nás dlouhá maratonská trať s předpovědí deště či s brody, nemůžeme zvolit lépe. Trocha nalepených nečistot stojí za jistotu, že v druhé půlce závodu nebudeme muset poslouchat totálně ševelící řetěz, v horším případě se i nabalující na převodníky. Bezhlučnost provozu je další z kladů testovaného maziva.
V nabídce jsou tři různé velikosti balení. Námi testovaný 50ml dávkovač za 125 korun, nebo dvě velikosti spreje – 200 ml za 230 nebo 400 ml za 345 korun. Případně velké „servisní“ litrové balení za 1500 korun. Zajímavostí je i možnost použití daného maziva pro rychloběžné řetězy motocyklů.
(kad)
To bylo v roce 2001 dilema, zda vyhodit z vidlice Marzocchi Bomber pružiny a nainstalovat víčka s ventilky, aby bylo možné ladit tvrdost…
Stále více zákazníků, kteří si pořídili nové kolo nebo již kolo mají, přemýšlí, jak si jej zabezpečit. Pojistné plnění bývá často nejisté,…