Biking v sukni
Zase být na chvilku testerka a současně i věšák na cyklistické oblečení, protože sukni na sobě kluci z Cykloservisu prostě neotestují. Nebo můžou, máme přece desítky pohlaví a tolerantní dobu, takže vlastně sukně nemusí být čistě naše dámská záležitost, ale asi by stejně museli jezdit tam, kde je nikdo nepotká.
Navlékli na mě sukni Haven Energy, která je kompletně pružná, tudíž z oboustranně pružného tenčího materiálu. Tedy to se týká většiny plochy sukně, protože zadní díl v pase má nahoře vyšší jemnou vsadku s vysokým podílem lycry. Zatímco přední díl je v pase na čtyřech místech lehce zabraný pro zúžení, zadní díl dohání to, co my dámy nestihly do jara shodit. Střih tedy v pase hezky sedí a dává vyniknout těm partiím, které bychom občas rády skryly, ale na druhou stranu to bývá důvod, proč nás parťáci nechávají jet vpředu. Sukně prostě lichotí postavě, hezky obepíná boky, je delší až lehce nad kolena a dole nechybí dva kratší lemované rozparky. Vpravo je pak v pase kapsa na zip, takže kapesníček se vždycky vejde. Zadní kapsička nebo nějaké vnitřní stahování obvodu se nekoná, jednodílný zadní panel má do oblouku vyvedené napojení bočních dílců a přední panel je rovněž z jednoho kusu.
Vnitřní šortky jsou kratší, zhruba do třetiny stehen, takže i přes zakončení pružným lemem se silikonovými pásky zevnitř to není úplně ideální na kolenní návleky. Šortky jsou příjemně pružné z jemného prodyšného materiálu a v pase je našitý středně vysoký gumový lem se dvěma poutky pro zajištění sukně dvojicí pásků na suchý zip. Co je ale zásadní, je pohodlí zajištěné výškou polstrování vložky. Není to nějaká široká plena, má ideální rozměry, ale zatímco vpředu je polstrování tenčí, směrem dozadu narůstá na výšce a má snad dva centimetry, tedy podle mého odhadu. Tohle přebije snad i karbonové sedlo bez potahu a přitom není materiálu pocitově nějak nadbytek. Je měkčí, ne jako tužší gelové vložky, ale i tak je tady pohodlí naprosto rozmazlující. Šortky nikde netáhnou, nedřou a příjemně obepínají tělo i stehna, takže tady nemám nic, co bych mohla namítnout. Délka šortek i sukně je i při ostřejší jízdě a nějakém sjezdu s koleny víc od sebe dostatečná, jen málokdy sukně dovolí odhalit větší část šortek. Střih sukně drží na svém místě a v krajních pozicích se dokáže díky pružnosti přizpůsobit. Zadní partie na sedle hezky zakrývá a samozřejmě dole optimálně odstává i kopíruje současně, prostě to musí sedět a ladit zároveň, žádné plandání látky bez efektu. Materiál docela příjemně ventiluje a pár kaluží ukázalo i vodoodpudivou schopnost, takže bláto nahoře ano, skrz ne. Protože sukně v pase dobře sedí, a ač mi testované emko (S, M, L, XL) přišlo oproti značení skoro i trochu větší, nebyl problém zkombinovat sukni se tříčtvrťáky jiné značky, aniž by bylo nutné oba kousky spojovat pásky. I do nižších teplot tak sukně najde využití přes delší nebo dlouhé elasťáky jako určitý „maskovací“ prvek nebo ochrana před blátem namísto kraťasů. A jako taková se vlastně bez šortek hodí třeba i na pěší túry, je prostě univerzální. Stojí včetně šortek 1590 korun a mimo testované černo/růžové je ještě černo/modrá nebo černá, ale vždycky jde o černý základ a barvu jen na zipu kapsy, malém logu a obrázku vpředu.
(Ela)
Stevens na e-enduro To, že to hamburská značka myslí s e-biky na enduro či all-mountain vážně, dosvědčuje několik variant jejich modelu…
K čemu slouží cyklistům minerální látky? Ačkoli nedodávají tělu žádnou energii, jsou nesmírně důležité. Minerální látky jsou nezbytnou…