Být viděn je ještě zásadnější, než abychom sami výborně viděli. To samozřejmě platí pro pohyby cyklistů ve městě, které bývá osvětlené, a nemusíme mít tolik starostí s viditelností před sebe, jako třeba při jízdě v lese.
Na trhu je mnoho nejrůznějších světel a světýlek, které umožňují, abychom byli vidět. Především se jedná o přední a zadní blikačky.
Do testu jsme si zapůjčili jedno takové, a sice od firmy BBB, model Spycombo BLS-123. Jedná se o dvě nezávislá světýlka velikosti asi tak padesátikoruny. Světýlka jsou velmi jednoduchá. Především vypínání a zapínání. To je vyřešeno nejjednodušeji, jak to je možné. Světlo zapneme stlačením bílého nebo červeného reflektoru, kterým prochází paprsek světla ven. Přepínáme také reflektorem. Upínání je také jednoduché. Zadní světlo upneme třeba na sedlovku pomocí gumového O kroužku. Přední stejně, ale na řídítka. O kroužek má takovou délku, že světlo upneme na jakýkoliv průměr řídítek. O sedlovce to platí samozřejmě také. Obě světla ale můžeme upnout do speciálního, přiloženého držáku s páskem na suchý zip. Držák protáhneme horními otvory na přilbě a světlo tak umístíme na nejvyšším možném místě během naší jízdy. Velmi praktické. Každá svítilna je napájena dvěma „knoflíky“ CR 2032. Výhodou je, že pokud používáme světlo v zimě, na cestu do práce, náhradní malé knoflíky můžeme mít pořád u sebe. Nejsme odkázáni na nabíjení z USB, jak je dnes často zvykem. Měnit baterie nebudeme často. Při plném svícení vydrží v každé svítilně padesát hodin při stálém svícení, při blikání je to sto padesát hodin. Samozřejmě budeme blikat, budeme více vidět. A tak nám jeden set baterií vydrží asi celou zimu, i když nám jedna cesta do zaměstnání bude trvat hodinu. Světla jsme samozřejmě vyzkoušeli. Výrobce uvádí, že přední světlo vydává při stálém svícení světelný tok 17 lumenů, při blikání také. Zadní svítí stále i bliká se sedmi lumeny. Zdá se vám to málo? Nám ne. Svítilna je při blikání vidět zezadu i na sto metrů. Přední také. To je pro auta, která vás dojíždějí, naprosto dostatečné. A jestli vás i při zapnuté svítilně nějaké auto zezadu ohrozí, protože zezadu hrozí největší nebezpečí, věřte tomu, že to není kvůli svítilně. V autech sedí občas exoti, kteří by vás přehlédli i kdybyste měli vzadu maják. A pozor, i když přední světlo není primárně určeno pro svícení v temném lese, vyzkoušeli jsme ho. A dá se ho použít. Pokud nejedete příliš rychle, projedete s ním bez problému i lesem Řáholcem.
Produkty BB známe již mnoho let velmi dobře. BBB nabízí neuvěřitelné množství příslušenství, nářadí, doplňků, oblečení a komponentů na kolo. Nejedná se o nějaké extra drahé produkty, spíše o střední třídu, ale výrobky jsou velmi funkční. To potvrdila i tato sada dvou svítilen. Líbila se nám jednoduchost, skvělá užitnost a výdrž. A zbývá cena, která se pohybuje kolem 600 Kč. Podle toho, kde set koupíte. Za tyto peníze je to velmi dobrá volba, pokud po něčem podobném pokukujete.
(kany)
Možnost individualizace je především u luxusnějších kol vítaným zpestřením sériové nabídky, a některé značky se proto rozhodly svým…
Cyklocomputer nabitý funkcemi dnes nabídne prakticky každý výrobce, v současnosti jde tedy o to nabídnout nějakou přidanou hodnotu. U…