Stále větší procento zájemců o luxusní kolo dává přednost méně okoukaným značkám, protože vedle špičkových parametrů by rádi u svého nového stroje nalezli také určitou exkluzivitu. Nejít s hlavním proudem znamená preferenci nějakého malosériového výrobce, u nějž se navíc může v ideálním případě skloubit „neokoukanost“ s tradicí. A když už tradice, tak sázkou na jistotu bude sáhnout po nějaké značce z Apeninského poloostrova, a to nejen v případě samotného rámu, ale i osazení.
Značka Battaglin dokáže spojit všechny tyto požadavky dohromady a současně je typickým italským výrobcem zákládajícím si na tradicích, již přes třicet let se totiž specializuje pouze na silniční kola. V případě top modelu C13 navíc výhradně s osazením komponenty Campagnolo, pod heslem „k italskému vše italské“. Rodinná firma Battaglin Cicli Srl, vyrábějící svá kola výhradně v Itálii, má ve své nabídce celkem čtveřici modelů, přičemž pouze vstupní typ S11 vsadil na dural, všechny vyšší verze spoléhají na uhlíková vlákna. My vám na následujících řádcích představíme top model značky Battaglin, konkrétně typ C14 EVO 4 představující nekompromisní závodní vybavení.
Rám cé-čtrnáctky vsadil na karbon s označením „T1200HM/M30HM – Tramatura 3K Twil“, přičemž základní požadavek byl samozřejmě na docílení co nejnižší hmotnosti v kombinaci s maximální tuhostí při záběru. Stranou nešla ani dnes stále častěji upřednostňovaná aerodynamika, vedle promyšlených profilací trubek nechybí také integrovaná sedlovka, jak jinak než s plochým kapkovým profilem. Dominantní je především mohutná spodní trubka, středové pouzdro standardu BB30 a hlavová partie s 1¼“ spodním ložiskem - kónický sloupek vidlice je dnes už takřka samozřejmostí. Současně ale nebyl podceněn ani jízdní komfort, takže jsou použity útlé sedlové vzpěry navazující na horní monostay konstrukci, plynule přecházející do slopingu horní trubky. Samotný profil integrované sedlovky však přílišnému pružení v předozadním směru nenahrává, zde byl evidentně upřednostněn výkon, tedy tuhost a redukce aerodynamického odporu, což by měly být dle slov výrobce vlastnosti charakteristické rovněž celé přední partii rámu. Pro vidlici je typická superlehká konstrukce, o čemž vypovídá hmotnostní údaj 320 gramů. Použití kónického sloupku navyšuje tuhost v krutu při pokládání kola do zatáček nebo při brzdění, nicméně spodní ložisko standardu superoversize zároveň umožní vidlici v dostatečné míře pohlcovat otřesy. Současně však Battaglin nejde za každou cenu s módními trendy, o čemž vypovídá klasické (vnější) vedení všech lanek, z čehož budou mít radost především mechanici.
V nabídce jsou dvě verze modelu C13 EVO 4, a to s osazením Campagnolo Super Record nebo Chorus. Vrcholná verze za sto sedmdesát tisíc korun spoléhá vedle kompletní nejdražší mechanické kampy na zapletená kola Fulcrum Racing 1 obutá do superlehkých plášťů Michelin Pro 3 Race. Jak je dobře známo, značka Fulcrum patří pod Campagnolo, takže Battaglin je v případě osazení patriotem. Z dalších dílů nalezneme na top modelu představec a řídítka FSA, vše samozřejmě v karbonu a v co nejlehčím balení, zajímavostí je sedlo BPeople Vincere 78.
Model C13 EVO 4 váží 6,9 kilogramu, je tedy jen těsně nad limitem UCI. A pokud byste rádi top model od značky Battaglin, ale stačilo by vám osazení Campagnolo Chorus, tak s touto sadou, ovšem totožným rámem i zapletenými koly, vás C13 EVO 4 vyjde na 129 990 korun.
(kad)
Keramická ložiska jsou vyhlášena svým extrémně lehkým chodem, nadstandardní životností a v neposlední řadě také hodně vysokou cenou. Značka…
Italská značka Salice nabízí špičkové brýle nejen pro cyklisty, ale i pro další sporty. Naším testem tentokrát prošel dioptrický model 837…