logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Barevně vyladit

Barevně vyladit

Výměna řadicích bovdenů je snad nejlevnější způsob, jak oživit funkci řazení, protože ani sebedražší přehazovačka nebo přesmykač nejsou schopné utáhnout lanko v ucpaném bovdenu. A můžete mít třeba řazení v nejlepší otočné rukojeti pohybující se na ložiskách, ale když nevyměníte bovden za pár korun, bude jeho funkce dost mizerná.

Řadicí bovdeny mají přímé vinutí ocelových vláken, protože u nich není takový tlak, jako u brzdových bovdenů, které jsou z ocelového drátu stočeného do spirály. Tedy v době hydraulických kotoučových brzd už celkem zbytečná poznámka, ale véčka ještě neřekla poslední slovo a o ráfek brzdí stále vysoké procento bikerů, nemluvě o zatím ještě téměř stoprocentní nadvládně ráfkových brzd na silnici. Dost ale pouček o bovdenech, protože jsme vyzkoušeli řadicí bovden Max1, který se dodává v několika barevných provedeních.

Jde o standardní řadicí bovden s přímo pletenými ocelovými vlákny s vnějším průměrem 4 mm, určený výhradně řadicím systémům. Bovden se dodává v modré, bílé, červené a černé barvě a nejde jen o nějakou barevnou povrchovou úpravu, ale plastový potah je kompletně probarvený až na jádro, takže i když se bovden používáním znatelně odře, stále si zachová svoji barvu. Hloubkový test nožem toto potvrdil opravdu až na základ. Standardní vnitřní teflonová vložka zaručuje hladký pohyb lanka uvnitř, ovšem doporučujeme nové lanko před instalací namazat, teflon není všespasitelný a leckdy narazíme na staré bovdeny, které sice nejsou vůbec zanesené nečistotami, ale lanko neklouže, protože je kontaktní plocha naprosto suchá, takže proto radíme mazat.

Funkčnost bovdenu Max1 je v podstatě stejná jako u většiny řadicích bovdenů, důležitá je v tomto případě jen barevná úprava, která umožňuje doladit kolo podle svých představ i na tomto dílu. Třímetrové balení stojí zhruba sto korun, což je standardní cena, a pokud by někdo chtěl s řadicím bovdenem sladit ještě vedení svých ráfkových brzd, stejná délka 5mm brzdového bovdenu ve stejných barvách stojí v třímetrovém balení jen 72 korun, takže tuningu vedení lanek nic nebrání.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Author Charisma 77

Silniční model Author Charisma, jenž měl výstavní premiéru na loňském veletrhu Eurobike, je ve své vrcholné verzi materiálem koncipovaným…

  • Datum: 10. 10. 2014
  • Kategorie: Technika

Velká slevová akce v prodejně Roberta Štěrby

Slevový den s opravdovou tradicí. Tak by se dal nazvat čtvrtek 23. října 2014, kdy se ve známé prodejně Roberta Štěrby v Praze - Nuslích…

  • Datum: 16. 10. 2014
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru