Přestože většina fandů elektrokol sleduje vývoj nových pohonů především u značek jako Bosch, Shimano, Brose či Yamaha, jen těžko bychom mohli opomenout pohony Bafang, které patří k jedněm z nejrozšířenějších na trhu. V cenové kategorii elektrokol do padesáti tisíc totiž jednoznačně dominuje tato značka, tedy na našem trhu určitě, a nabídka jejích pohonů přitom zahrnuje jak sportovně vyhlížející modely s až 95Nm krouťákem, tak elegantní menší a slabší varianty pro silniční kola nebo pohony pro nejširší spektrum městských a cestovních elektrokol.
Bafang sice jako výrobce spolupracuje se značkami jako American Eagle nebo De Rosa, jimž dodává středové pohony pro závodní E-MTB nebo silniční elektrokola DeRosa pro elektrifikovanou variantu závodu Giro d'Italia „Giro E“, ale nehodlá se zaměřovat jen na dražší kola. Vzhledem ke stále stoupajícím cenám sportovních elektrokol s výkonnými pohony pracuje značka i na portfoliu pohonů pro cenově dostupnější třídu elektrokol, což je třeba na našem trhu dobře patrné. Zatímco celosvětově zaměstnává Bafang zhruba 500 zaměstnanců a hlavní sídlo má nedaleko Šanghaje, prodejní a servisní pobočky má v USA, Holandsku a Německu. Nově otevřená továrna v Polsku pak dodává středové motory pro evropský trh.
Novinkou je pohon M200, jenž je určen právě městským či trekingovým elektrokolům, jimž bude jeho 65Nm točivý moment více než dostatečným „tahounem“. Jde o středový pohon, kde došlo k minimalizaci počtu převodových ústrojí, která kombinují kovová a nylonová ozubená kola. To vedlo k výraznému snížení hlučnosti motoru a také třecího odporu. Zmíněný točivý moment, 250W výkon a hmotnost motoru 3,2 kg by měly poskytnout dostatečnou podporu jak městským a trekingovým kolům, tak i rekreačně střiženým e-bikům. Jak sám výrobce uvádí, pro sportovní e-biky má v nabídce výše zmíněné motory s točivým momentem až 95 Nm.
Jelikož Bafang nabízí celou škálu pohonů, baterií a displejů, lze i tento pohon zkombinovat s jejich bateriemi s kapacitou 450–650 Wh, ať už v integrovaném, semiintegrovaném, či klasickém nebo nosičovém provedení. Zároveň ale mají výrobci elektrokol možnost doplnit tento systém pohonu o jiný typ baterie nebo displeje, který jim inženýři značky budou schopni propojit se systémem. V tomhle je Bafang poměrně otevřený, ale je to otázka OEM producentů, koncový uživatel už pouze uvidí, že má jiný displej či baterii, než bývá standardní součástí sady pohonu.
(už)
Domácí 4EVER vsadil na mohutou spodní trubku s integrovanou baterií, která je hlavním pojícím prvkem většiny jejich kolekce elektrokol.…
U řady testovaných kol i elektrokol uvádíme, že jsou na určitém pomezí mezi kategoriemi a nelze je tak přesně zařadit, jelikož si často…