logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Author Introvert 2016

Author Introvert 2016

I přes rychle se rozrůstající okruh uživatelů maratonských celoodpružených modelů je lehký karbonový hardtail stále sázkou na jistotu – na jistotu raketové akcelerace a rychlosti celkově. Což jsou samozřejmě priority pro závodní MTB, ať už se bavíme o klasickém „okruhovém“ cross-country, či delších tratích. A přestože tlak devětadvacítek v tomto směru stále nepolevuje, nebo dokonce sílí, alternativa s průměrem kol 27,5“ má rozhodně co nabídnout a z našeho pohledu je často ještě o něco univerzálnější, ať už s ohledem na výšku postavy, či schopnosti v techničtějším terénu. Nejspíš právě z tohoto důvodu vsadil na tuto „kompromisní“ velikost kol i nejluxusnější hardtail z nabídky domácí značky Author. S cenovkou bez desetikoruny rovných sto třicet tisíc, kompletní sadou Shimano XTR a koly Mavic CrossMax SL Pro se jedná o ryze závodní bike, který vám umožní vyhrávat, pakliže na to budete mít fyzicky...

Karbonový rám s monokokovou konstrukcí je vyroben z „A“ karbonu, materiálově se tedy jedná o to vůbec nejlepší, co v nabídce značky nalezneme. Jinými slovy, u tohoto rámu může uživatel počítat s minimální hmotností při zachování nadstandardní tuhosti při záběru. Samotný tvar rámu pak vychází z požadavku na maximum jízdního komfortu - výrazný sloping s nepřehlédnutelným přesazením sedlové trubky přes úroveň té horní i samotné profily trubek se zde skutečně podílejí na schopnosti absorbovat nemalou část otřesů, a to za přispění kvalitní karbonové sedlovky. Jinak ovšem rám nese typický rukopis designérů značky Author, nepřehlédnutelná je jak spodní trubka s průřezem vycházejícím z trojúhelníku, tak mohutná sedlová trubka zajišťující potřebnou tuhost a v neposlední řadě i extrémně zploštělá horní trubka, jež při bočním pohledu plynule přechází v sedlové vzpěry zadní stavby. Nemohou chybět pevné osy, atraktivně tvarovaná kónická hlava, vnitřní vedení lanek řazení či integrované ochranné inserty z tenkého nerezového plechu, které najdeme v místech možného zasukování řetězu.


Kola Author nakoupíte například v maloobchodech, které naleznete v našem adresáři ZDE

Z hlediska komponentů máme před sebou prakticky to nejlepší, co si můžeme pro závodní nasazení pořídit. Vidlici Fox s dálkovým ovládáním lockoutu a stomilimetrovým zdvihem doplňují velice lehká kola Mavic CrossMax SL Pro UST, jejichž nízká obvodová hmotnost i skvělá tuhost zajišťují doslova návykovou akceleraci, jež je podpořena rovněž rychlým obutím Vittoria Barzo kevlar TNT. Poslední generace sady XTR je funkčně bezchybná, nabídne velmi precizní práci řazení i hodně nadstandardní výkon brzd. Systém řazení 1x11 je, stejně jako celé kolo, koncipován primárně pro závodníky. Důležité však je, že rám umožní velice snadnou instalaci přesmykače, pokud byste náhodou zjistili, že vám převodový rozsah 36/11-40 nestačí.

Jak jsme si u značky Author a jejích topmodelů zvykli, zbylé komponenty bývají v režii nejlepších sad od Toma Ritcheyho, a totéž platí u této špičkové „sedmadvacítky“. Lehký představec WCS 4Axis proto svírá karbonová řídítka téže řady, a to o šířce 680 mm. Sedlovka WCS Carbon pak nese sedlo Fi'zi:k Antares R3. Příjemným detailem je například sériová montáž nášlapných pedálů Shimano M780, neboť právě u pedálů v případě svých topmodelů mnozí výrobci často šetří, byť to obhajují tím, že kupujícímu chtějí nechat volnou ruku při výběru modelu, na nějž je zvyklý.

Hmotnost kola 9,3 kilogramu vypovídá o skutečné redukční dietě, a další případné odlehčování už zde proto nebude právě levné a snad ani smysluplné. A pokud se vám 27,5“ topmodel domácí značky zalíbil, ale cenově je mimo vaše možnosti, můžete sáhnout po o stupínek nižším typu Sector s cenovkou necelých osmdesát tisíc, téměř identickým rámem a kompletním ikstéčkem. V obou případech je možné vybírat ze čtyř velikostí rámu, od 16 do 20,5 palce.

(kad)

DALŠÍ ČLÁNKY

Brašnička ABUS pod sedlo

Mít k ruce vše, co bychom mohli potřebovat při nějaké technické nepříjemnosti na kole, je skoro nezbytné. I když je pravda, že některým…

  • Datum: 25. 12. 2015
  • Kategorie: Technika

Na švih s manometrem!

Malá hustilka je nedílnou součástí našeho vybavení, ať už vyrážíme na silnici, či bike. Většinou se jedná o „kompromisní“ modely sloužící…

  • Datum: 03. 01. 2016
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru