logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Author A-Gang

Author A-Gang

thumb_60x80_ag5.jpg(2105KB)Author A-Gang



Zásadním zlomem v produkci kol od Authora bylo představení celé modelové řady pod názvem A-Gang. Jde o kola s využitím pro alternativní cyklistické disciplíny. Celá řada je specifická nejen nabídkou pro většinu disciplín, ale také jejím dokonalým zpracováním. I když se jedná o první krůčky, ty jsou již v této etapě zcela jisté a spoléhají na slovo odborníků z praxe. V nabídce Authora jste mohli každý rok nalézt všechny druhy kol, a to hned v několika kategoriích. V roce loňském se navíc řady rozšířily právě o zmiňované A-Gangy. Figurují zde mimo takzvaných malých kol také kola pro drsný freeride nebo univerzální street. Tím Author zaplnil jednu z posledních mezer své produkce. Nyní si může vyznavač téměř jakékoli disciplíny koupit kolo s tímto logem a může si být jist, že se nejedná o nahodilé pokusy předvést kolo s popiskem pro trial, ale o speciály, kterým se věnovala péče. Zárukou pak je bezesporu spolupráce při stavbě geometrie a výběru výbavy se Spacemanem, který je jistě tím nejlepším poradcem. Kola, která vznikla pod jeho taktovkou, sám jezdí a může je během sezony neustále zlepšovat, a nabízet tak vývoji nezbytné informace. Kdo byl tedy na pochybách, už se nemá na co vymlouvat. Jde o řadu kol pro náročné skokany, kteří dají přednost příznivé ceně a skvělé kvalitě před leckdy zbytečně nadhodnocenými zahraničními stroji shodné, ale někdy i horší kvality. Do testu se nám dostal model určený pro trial s přední pevnou vidlicí a klasickým osazením pro danou disciplínu. Musíme předem upozornit, že náš redakční tým nemá ve svých řadách ani jednoho trialistu, takže je nutné brát naše postřehy spíše jako výsledek amatérského zájmu. Tento model nabízí začínajícím, ale i těm pokročilým trialistům za přibližně devatenáct tisíc korun kompletní trialový bike, na kterém mohou skočit rovnýma nohama na překážky.



Rám



Základem je duralový rám klasického trojúhelníkového tvaru robustní konstrukce na první pohled přizpůsobené dané disciplíně. V Authoru si dali záležet, takže ani u trialového rámu nechybí integrované hlavové složení. To v kombinaci mohutné spodní rámové trubky, která je navíc výrazně profilovaná v celém průběhu, dodává kolu nezničitelný ráz. To, že tento rám už něco vydrží, je patrno na první pohled. O tom se můžete přesvědčit i v zadnějších partiích. Stavba je čtvercového profilu s mnoha výztuhami. Nápadná je především plocha vytvořená v oblasti přechodu zadní stavby k sedlové trubce. Využilo se každého volného místa a na výstuze je vyraženo logo Authoru. Práce s detailem je patrná i v dolní pasáži, kde mohutná profrézovaná spojka vyplňuje místo za středem. Celý rámový set je opatřen přípravky pro uchycení vedení od kotoučové brzdy. Ten je logicky zakončen navářkou na zadní stavbě rámu. Vidlice, ač je ocelová, na sobě nese také navářku na kotouč, takže nic nebrání tomu, udělat si z tohoto modelu kompletně vybavený speciál na kotoučích. Pro naši variantu však zůstaneme u klasických V-braků. Nesmíme opomenout ani zajímavý design, který si vybral pro základní lak něco mezi cihlovou a oranžovou barvou.



Trialově



Celkové vybavení tohoto speciálu se zaměřilo čistě na trialovou sestavu komponentů. Vzhledem k ceně a využití kola se podařila skloubit následující verze osazení. Jak už jsme předeslali, přední vidlice je ocelová a pevná. Je určena pro vysokou zátěž a snad nějaký ten náraz vydrží bez úhony. O to robustněji pak vyhlížejí pneumatiky Maxxis Larsen o šíři 2.0 vpředu a 2. 35 vzadu. Mohutná pneumatika dovoluje podhuštění a tím zvyšuje přilnavost k terénu. Náboje Shimano Deore pak otáčejí ráfky AlexRims DM 24 s úctyhodným profilem. Vše je dokonale sladěno v černé barvě. Trialovému využití je přizpůsobena celá řadící sestava od Shimana. Základním pohonem jsou kliky FSA V drive Xtreme s dvěma malými převodníky a hlavní ochrannou plackou. Robustní je nejen jejich vzezření, ale i praktická zkušenost. Kolegyní mu je přehazovačka Shimano Sora s kladkou. Ta se pohybuje po osmi pastorcích s rozsahem 12–25. K řazení byl využit otočný mechanizmus od Sramu kompatibilní se Shimanem. Dokonale ubrzdit vás musí kombinace pák a V-braků Tektro. Robustní představec je nabídnut v čtvercovém profilu pod logem Author. S ním korespondují široké vlaštovky Ryzer od Toma Ritcheyho. To, co leží na kole pouze symbolicky, je sedlo se sedlovkou, kdy nám při přejezdech byla vhod její větší délka. Sedlo od Authora je už povinností.



Hop a skok



Jak už jsme předeslali na začátku, nejsme asi ideálními testery trialových speciálů. Nicméně vynasnažili jsem se o maximální koncentraci všech poznatků, které jsme doposud nejen prakticky získali, ale také nasbírali od samotných dovozců. Důležitým faktorem byl také názor jezdců, kteří se danému odvětví věnují. Zárukou nejen pro nás, ale především pro vás by měl být rám postavený pod taktovkou takového borce jakým Jára Spěšný bezesporu je. Podle něj vznikla základní geometrie, takže nemůžeme pochybovat o jejím určení právě pro trialisty. Kolo je pak přizpůsobené pro zátěž, což nám potvrdilo nejen zpracování, ale i vyšší váha stroje. Ta činila 13 kg, což je na triala trochu víc, ale na druhou stranu odpovídá finální ceně kola. Kdo chce gramařit, bude muset něco připlatit. Tlusté pneumatiky výborně plní funkci především v mírně podhuštěném stavu, kdy jsou pro vás opravdovou oporou. Po prvním ohmatání nezvykle tvrdého předku si rychle zvykáme na úbytek váhy v přední části a naopak jeho odlehčení vítáme. Vlaštovky a představec staví kolo do pozice lehce ovladatelného stroje, který vám neklade sebemenší odpor. Převody jsou pak čistě profilované pro danou disciplínu a přesuny vám mohou zpříjemnit dlouhá sedlovka s klasickým sedlem. Nevynášíme tedy žádné soudy, můžeme jen říci, že se jedná o speciál postavený za účasti světového jezdce a nabízený za velmi příznivou cenu, kterou musí ocenit každý. Perličkou zůstává nejen sama funkce, ale také designové vychytávky v podobě laku nebo integrované hlavy. Author nás opět přesvědčuje, že si dokáže poradit s koly snad pro všechny disciplíny a současně nabízet produkty pro každou cílovou skupinu.

text a foto: Tereza

(KB)thumb_41x80_ag2.jpg(1554KB)thumb_80x60_ag3.jpg(2046KB)thumb_80x56_ag4.jpg(2061KB)
DALŠÍ ČLÁNKY

Gary Fischer

Gary Fisher Marlin Disc Vlastnit kolo od Garyho představovalo vždy něco výjimečného. Jméno jednoho z pionýrů mountainbikingu bez…

  • Datum: 03. 03. 2003
  • Kategorie: Testy kol

Merida Matts Special Edition

Merida si po mnoho sezon drží linii dobrých, vkusných a zároveň neustále se vyvíjejících rámů svých kol. Hlavní devizou je velmi příznivá…

  • Datum: 05. 03. 2003
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru