Servis kotoučových brzd je ve své podstatě jednoduchou záležitostí, ovšem jen do té doby, než máte ruce i dílnu od brzdové kapaliny či oleje, délku hadic na novém rámu zkrátíte příliš, nebo zjistíte, že vaše brzdová páka si sice s hadicí rozumí, ale na třmenu je jiný systém uchycení, než jste předpokládali. Ačkoliv je tedy hydraulika v principu jednoduchá, skýtá množství problémů, které vyžadují speciální díly a nářadí.
Výměna hadiček, jejich zkracování nebo přizpůsobení hadičky různým standardům montáže do třmenu, tedy napřímo nebo přes banjo objímku, to všechno si žádá náhradní díly. Profesionální servisy nebo závodní týmy spoléhající na různé modely brzd na více kolech určitě ocení servisní kufřík HK-COM002 pro hydrauliky od Alligator. Tohle profesionální balení totiž obsahuje vše, co je nutné k napojování, zkracování či přetěsňování brzdových hadiček.
Balení dominují řezací kleště na hadičky, jejichž ostrá špičatá čepel hadičku krásně napíchne usazenou v protilehlém rohu a čistě ji prořízne bez toho, aby ji nějak zdeformovala. Zkracování hadiček je opravdu lahůdka. Čistý a rovný řez zajistí kvalitní usazení vnitřního trnu, takže proti štípacím kleštím je to mnohem preciznější nástroj, ukrývající navíc výklopný hrot pro úpravu otvoru na konci hadičky, kvůli lepšímu naražení vnitřního trnu. Pro lisování trnu do hadičky poslouží kleště rovněž, protože mají malý výřez, do něhož lze hadičku pevně sevřít a trn pak snadno narazit. Hmotnost nástroje i průměr hlavního čepu zaručují dostatečnou odolnost i při profesionálním používání.
Kufřík dále obsahuje dva průměry olivek a trny pro montáž zkrácených či nových hadiček, dále banjo objímky dvou typů a šrouby i těsnicí gumičky do nich nebo kompresní matice pro jejich utažení na hadici. S touto sadou lze na hadici vyrobit koncovku na přání, tedy odpovídající typu brzdy, samozřejmě dle obsahu. To se týká hlavně banjo objímek, vnitřní trny a olivky jsou univerzální pro drtivou většinu hydraulických brzd. Nechybí také vymezovací podložky pro montáž třmenů nebo adaptéry pro uchycení hadic na klasické vedení bovdenů, což je dnes v době stahovacích pásků trochu zbytečné řešení.
Kompletní servis brzd v podobě tohoto kufříku stojí 5590 korun, což je částka pro domácího kutila astronomická, ale profesionální servis většinu obsahu časem určitě spotřebuje, navíc dovozce nabízí většinu drobných dílů i samostatně, takže je lze doplnit.
(už)
Značka Cateye své nápady vždycky dotahuje do zdárného konce. Díky tomu v minulosti vznikl třeba populární „beztlačítkový“ minimalistický…
Trek Émonda SLR 10, tak zní název jednoho z vůbec nejdražších kol, které se dají za peníze koupit. Tento úplně nový silniční topmodel…