Modelové obměny jednotlivých kolekcí bývají u různých značek odlišně koncipované. Někdo sází více na zažité designy s pouze menšími změnami, jiní výrobci se snaží novou kolekci překopat od základu. A právě to druhé platí z velké části o modelech 2010 domácí značky Apache. Změn se v její nabídce pro příští sezónu odehrálo skutečně hodně, od nových designů a přepracovaných silničních modelů až po úplnou novinku, celoodpružené, závodně koncipované modely pro cross-country a maratóny.
Série Scalp, která zahrnuje čtveřici celoodpružených modelů, je zaměřena hlavně na vyznavače rychlého XC a maratónských závodů. Tomu odpovídají také stomilimetrové zdvihy na obou kolech, vynikající tuhost rámů a v neposlední řadě i výrazné designy.
Dvojice typů Scalp C1 je postavena na karbonovém rámu se čtyřčepovým zavěšením zadní stavby. Monokokový přední trojúhelník se svisle umístěným tlumičem přitahuje pozornost mohutnou hlavovou partií, jejíž tvarování je ještě podpořeno použitou grafikou. Tlumič se systémem Pro Pedal představuje ideální řešení pro zamezení ztrát energie při zachování dostatečného komfortu.
Model Scalp A1 využívá zcela odlišné koncepce. Jeho duralový rám sází na virtuální čep a nadprůměrnou torzní tuhost. Oba typy Scalp A1 a A1+ od celé kolekce značky odlišuje také design, kdy při bočním pohledu nejsou vůbec patrná loga Apache. Základní provedení A1 s vidlicí Rock Shox Recon, tlumičem Fox a komponenty Deore XT/Deore stojí přijatelných 42 990 korun.
Modely Manitou, Shaman a Totem zůstávají i nadále na celokarbonových rámech s označením M1.Následující biky už využívají duralové rámy se zcela přepracovanými profily trubek a začištěnými svary u hlavové trubky. Oblíbený typ Hawk je postaven ze slitiny A4 Triple Butted Extratubing. Další v řadě, tedy Blackhawk, Tomahawk a Tanka Tate, mají rámy z třikrát zeslabovaných trubek řady 6061. Rámy jsou charakteristické svou tuhostí, zploštělými spodními rameny zadní stavby, vedením bowdenů a hadičky zadní brzdy zespodu horní trubky. Nepřehlédnutelné jsou nové designy s lakovanými prvky grafiky. Náročnost použité technologie vypovídá o tom, že Apache chce pro svého zákazníka to nejlepší.
Novinkou v nabídce značky je krossový model Hurricane Disc s celokarbonovým monokokovým rámem a osazením Shimano Deore XT a SLX. Následují oblíbené modely Wakan a Wakitas nepřehlédnutelnou, vpředu prohnutou spodní trubkou Bow Type a v případě typu Wakita stejně tak výraznou červeno-bílou kombinací. Shodně tvarovaný rám je použit i na nižších modelech Kolla a Matto.
Nejvyšší silniční modely Gila Monster a Victorio využívají totožné rámy jako v kolekci 2009, designy jsou ale úplně nové a nutno přiznat, že hodně efektní. Bílo-červeno-modrá kombinace nejluxusnější verze s integrovanou sedlovkou jistě potěší všechny patrioty. Úplnou novinkou jsou cenově dostupné silniční modely Eagle a El Condor s osazením Shimano 105 a Tiagra. Jejich základem jsou duralové rámy ze slitiny A4 s trojitým zeslabením trubek. Charakteristickým rysem rámů je obloukovitě prohnutá horní trubka, při bočním pohledu téměř navazující na stejně tvarované sedlové vzpěry zadní stavby. Tvarově i graficky se jedná o nepřehlédnutelné rámy, samozřejmě doplněné o karbonové přední vidlice.
Novinek je u značky Apache opravdu hodně. Vydařená je například kolekce dětských kol, stále většímu zájmu se těší také elektrokola Apache Elektra, nabízená již v sezóně 2009. Kolekce 2010 se výrazně rozšířila především celoodpruženými a novými silničními modely. Typ Scalp A1+ již prošel naším testem a brzy se můžete těšit i na další modely pro příští rok.
Domácí Author připravil především pro XC jezdce a maratonce další plášť, který výborně doplňuje již zavedený model Beetle Juice. I…
Klasické košíky na bidon pojmou objem 0,5 až 1 litr, ovšem ti žíznivější mají prostě smůlu. Navíc litrový bidon už v košíku při jízdě…