Jestliže holdujete stylu jízdy down - country, což jsou například traily, při kterých musíte nejdříve nastoupat patřičné metry, abyste se následně mohli svézt z kopce, asi bude přilba ABUS Moventor 2.0 pro vás tou dobrou eventualitou. Přilba nejen dobře ochrání pro případ kolize při jízdě z kopce dolů, ale bude pohodlná i při náročném stoupání.
Už při vybalení je patrný velký počet otvorů v přilbě. Kdybych chtěl být vtipný, tak napíšu, že otvory jsou spojené příčníky přilby. Faktem je, že na přilbě napočítáte celkem 24 otvorů. Je patrné, že přilba vyrobená metodou In Mold, při které je vnitřní materiál absorbující při pádu náraz do hlavy pevně spojen s vrchním skořepinovým materiálem, je zřejmě velmi pevná a její konstrukce velmi dobře promyšlená.
Upoutá také níže sesazená zadní část přilby na zátylek. Právě toto místo je lehce zranitelné.
Přilba je samozřejmě vybavena štítkem, který lze vyklápět směrem nahoru, nebo ho můžete zcela odmontovat pomocí dvou plastových šroubů s drážkou. Lze tedy použít menší minci. Ale s ohledem na to, na jaké jízdy se přilba bude především používat, štítek odmontuje málokdo. Přilba také disponuje systémem GoggFit, který umožní, abyste si brýle z očí bezpečně připevnili na přilbu. Máte je tak dobře na přilbě zajištěny. Pro jízdu do kopce toho asi rádi využijete.
Vnitřní upínací mechanismus je veden pouze od poloviny přilby dozadu a seřizuje se na zadní straně kolečkem. S obepínacím páskem v zadní části můžeme pohybovat v rozsahu asi pěti centimetrů nahoru a dolů. Každý si tak nalezne nejlepší polohu nejen správným dotažením pásku k hlavě, ale vybere si i co nejlepší polohu pásku výškově. Ale hlavně, dámy, které mají culík, si vytvořeným otvorem culík prostrčí. To mohou samozřejmě i pánové s culíkem, pokud ho vlastní. Polstrování má přilba samozřejmě odnímatelné pomocí suchých zipů. Můžete si jej tedy jednou za čas vyprat od potu. Boční pásky se spojují plastovou zasouvací přezkou systémem TriVider, který je pohodlnější pro naše uši, neboť pásek se nespojuje v jednom bodě, ale pásky jsou dále od sebe.
Helma je také na zadní části vybavena otvorem pro záchranný systém QUIN, který dokáže detekovat váš pád a prostřednictvím vašeho smartphonu vyslat na předvolená telefonní čísla zprávu o vašem problému. QUIN si ale musíte zakoupit extra. Zatím máte otvor pro něj zaslepený gumovou zátkou.
Přilbu jsem vyzkoušel při několika jízdách a na hlavě sedí velmi dobře. Ocenil jsem zmíněnou velmi dobrou možnost seřízení upínacího mechanismu. I když přilba je určena především těm, kteří milují rychlejší terénní jízdu z jakéhokoliv kopce, samozřejmě nic nebrání ji použít i při běžných jízdách na horském kole nebo i gravelu.
Zbývá hmotnost přilby. Jako obvykle jsme si i tuto převážili a váha ukázala 290 gramů. To je příjemná hmotnost. Cena přilby se pohybuje v různých obchodech kolem 3 390 Kč.
(kany)
Jste profesionální mechanik, který se chce zdokonalit? Jste profesionální mechanik, který se chce zdokonalit? Nebo jste jen hobík, který si…
Velké slevy kol na MOJEKOLO Posezónní výprodej je tu a s ním slevy na kola a elektrokola až 35 %. Hardtaily, celopéra, městská kola s…