logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Absolutní černá

Absolutní černá

Značka Absolute Black (absolutní černá) patří k těm výrobcům, kteří se naplno projevili díky nástupu „sramovského“ jediného převodníku a velkého zadního pastorku. Její sortiment totiž zahrnuje především alternativu k originálním dílům amerického velkovýrobce, případně komponenty umožňující přetvořit na podobný systém pohonu kliky a kazety dalších výrobců.

Základ produkce, mimochodem díly jsou obráběné v sousedním Polsku, protože majitelem firmy je Anglo-Polák, tvoří hlavně převodníky. Ty jsou obráběné v polském Opole z hliníkové slitiny německé produkce a následně anodizovány v Anglii, kde má firma sídlo. Sice jsou v nabídce jak verze převodníků pro kliky Sram, RaceFace či Cannondale se speciálním uchycením nebo oválné převodníky a kromě černé i barevná anodizace, nám se do ruky dostala klasika.

Tou je převodník Absolute Black s roztečí 104 mm, určenou klikám Shimano a dalším s tímto nejběžnějším rozměrem. Materiálem je hliníková slitina řady 7075, a zatímco vnější i vnitřní plocha kolem zubů je hladká, na čtveřici šikmých ploch po vnitřním obvodu jsou přiznané rýhy po obrábění. Profil zubů ctí nutnost udržet řetěz na svém místě za každou cenu, takže jsou o dost vyšší než u standardních převodníků a střídají se pravidelně širší a užší. Na rozdíl od některých dalších variací na téma 1x11 s ostrými a širokými horními hranami zubů jsou tyto ukázkově zešikmené. Hmotnost verze se čtyřiatřiceti zuby je 38 gramů a cena pak lehce přes patnáct set korun. V nabídce je ale provedení 32, 36 i 38 zubů pro ty, kdo mají slabší, nebo naopak silnější nohy. Na největší extrémy je pak možné pořídit menší převodníky 26, 28 a 30 zubů pro rozteč šroubů klik 64 mm. Zde ovšem pozor na vhodnou řetězovou linku a hrozbu možného kontaktu třicítkového převodníku se zadní stavbou, takže bude nutné upravit délku osy a pozici kliky vůči rámu. Pokud si někdo hodlá nasadit převodník této značky na kombinaci 1x9, musí použít desítkový řetěz, devítkový by totiž zrovna ideálně nekorespondoval se šířkou zubů převodníku. To už je ale námět k laborování nad přestavbou pohonu, každopádně převodníky této značky vypadají luxusně a jejich zpracování je opravdu ukázkové.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Nabíjecí cyklosvítilna Fenix BC21R

Vysoký výkon 880 lumenů, dlouhý dosvit 125 metrů, možnost nabíjení z USB a v neposlední řadě i důraz na vysokou bezpečnost díky bočním…

  • Datum: 28. 01. 2016
  • Kategorie: Technika

Galerie, Litespeed Pinhoti SL

Americký Litespeed je synonymem titanu, podobně jako kdysi česká značka Morati. My jsme otestovali novinku nazvanou Pinhoti SL a první…

  • Datum: 31. 01. 2016
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru