Domácí značka 4Ever se v případě nové kolekce pro rok 2019 nejvíce zaměřila na top-segment a pak na kategorii elektrokol. Test prototypu nového špičkového karbonového hardtailu Scanner jste již ostatně mohli nedávno v Cykloservisu najít, novinek je však daleko více napříč celou kolekcí. Na následujících řádcích se podíváme na to z našeho pohledu nejdůležitější.
Začneme tím nejlehčím a nejluxusnějším, kompletně inovovaným topmodelem Scanner, nabízeným v pěti variantách. Pomyslný vrchol tvoří verze Scanner XTR NZRT, kde poslední čtveřice písmen značí New Zealand Racing Team. Novinka spoléhá na 1060 gramů vážící rám z High Modulus vláken, s boostovými osami a s charakteristickou Flex technologií zadní stavby. Výrobce se zaměřil na kombinaci co nejvyšší tuhosti se schopností absorbovat maximální možnou porci otřesů, zajištěnou mimo jiné také sedlovkou průměru 27,2 mm. Výsledek je perfektně funkční, což potvrdil i náš praktický test jednoho z prototypů. Nicméně výrobce se snažil přiblížit špičkový závodní základ také běžným hobby jezdcům, takže tentýž rám, jenž je u topmodelu osazen prestižní sadou XTR, případně Deore XT, můžeme mít i s mnohem dostupnějším SLX.
4EVER Scanner
Druhý v řadě je karbonový 29“ hardtail Inexxis, s typickou, nezaměnitelnou konstrukcí rámu. Zde se z hlediska koncepce sice žádné zásadní změny neodehrály, ale i tak zůstává tento lehký a extrémně tuhý hardtail oblíbeným nástrojem mnoha amatérských závodníků a náročných hobby jezdců. Rám vážící lehce přes jedenáct set gramů je zárukou odolnosti a čtveřice nabízených verzí zahrnuje modely s „jednoplackou“ i dvoupřevodníky, což platí také u výše prezentovaného Scanneru. Možnost volby v závislosti na preferenci převodů je příjemná.
Dostáváme se do střední třídy a k lehkým duralovým rámům, kde je důležitým přírůstkem například devětadvacítkový hardtail Sabathon 29“, spoléhající na konstrukčně velmi čistý rám s pevnými osami a sadu Sram NX/GX Eagle. Tento bike je doslova nositelem všech současných trendů. Na totožný rám spoléhají také následující modely Prodigy 29“, Horizzont 29“ nebo Neonnfly 29“, ve všech případech s osvědčenou vidlicí Recon a charakteristickými konstrukčními prvky, jež se opakují také u dostupnějších modelů Hazard 29“, Fever 29“, Frontbee 29“, Graffiti 29“ nebo Sceleton 29“. Jak jste jistě zaznamenali, řada názvů je nová a šířka kolekce znamená, že si vybere opravdu každý.
4EVER Sabathon
Pozvolna se přesouváme k dámským a juniorským bikům, s nimiž 4Ever slavil úspěchy již v sezóně 2018. Zdaleka nejde jen o geometrie, komponenty nebo adekvátní designy – z našeho pohledu je zde nejdůležitější koncepce s co možná nejlehčími koly. Právě kola jsou, zvlášť u devětadvacítky, tím nejdůležitějším prvkem ovlivňujícím nejen akceleraci, ale i celkovou lehkost jízdy, takže montáž o třídu kvalitnějších a lehčích výpletů byla u těchto modelů doslova trefou do černého. Týká se to jak elitního dámského hardtailu Hazard L 29“ vážícího 12,6 kilo, tak i řady dalších modelů s písmenem „L“ (Lady) v názvu. Nepřehlédnutelný je mezi novinkami třeba model Vanessa L 29“, ale nebudeme se zde příliš rozepisovat a představení dámské řady přenecháme v blízké budoucnosti raději běžnému testu.
Jestliže jsme zmínili v letošním roce úspěšnou juniorskou řadu, pak jejím vrcholem je hardtail Tallent 29“ s hmotností 12,2 kg, s velmi lehkými koly, využívajícími ráfky Mach1 Lightweight a špičkovou kevlarovou verzi plášťů Schwalbe Thunder Burt. Ostatně totožná kola včetně obutí používají také dva nejvýše postavené dámské hardtaily. Dalšími zástupci juniorské řady jsou biky Sauron 27,5“, případně Hot Shot 26“, Hot Speed nebo Hot Spot.
4EVER Tallent
Předsuneme-li se ke krosovým kolům, tak jejich vrcholem je Inspeed Disc, což je mimochodem jediný model v celé nabídce 4Everu, který používá odlišné provedení grafiky rámu, kdy na spodní trubce nenajdeme obvyklé logo 4E, ale namísto něj pouze nápis Inspeed. Takže ideál pro někoho, kdo si nepotrpí na příliš zřetelná loga výrobců. Následující modely Credid Disc nebo Energy Disc jsou ale opět klasikou se zřetelným 4E na spodní trubce, což platí rovněž o dámských modelech Pulse Disc či Jasmine Disc.
Úplně na konec jsme si nechali elektrokola, která jsou v katalogu 2019 uvedena heslem „No limits“. To je vystihující, zvlášť v případě čistokrevných terénních e-biků řady Ennyx, sázejících na luxusní středový pohon značky Brose a plně integrované baterie. Všechny tři varianty modelu Ennyx lze mít jak s 29“ koly, tak ve verzi 27,5 B+, takže opět možnost volby v závislosti na preferencích.
4EVER Ennyx
Následující modely elektrokol již využívají krosový základ, jedná se proto o ideál pro e-cykloturistiku, a to ve všech případech s výkonnými středovými motory Bafang Maxdrive – buďto s plnou integrací u modelů Mercury AL nebo Marianne AL/AC (s výkonnou 630Wh baterií), případně s klasickým akumulátorem na spodní trubce u verzí Blueline AL/AC nebo Velvetline AL/AC.
To bylo tedy to nejdůležitější z nabídky kol 4Ever 2019, přičemž kolekce sází také na rozšíření doplňků s vlastním logem, ať už jde o stylové brýle, letní i zimní oblečení, případně luxusní multiklíč či třeba hustilku pro tlumiče a vidlice. Více najdete na www.4ever.cz nebo na www.kolonavzdy.cz. Mimochodem, 4Ever brzy oslaví čtvrt století od svého prvního uvedení na trh.
4EVER Feever
4EVER Marianne
4EVER Mercury
(red)
Eloxované doplňky byly vždycky oblíbené v případě tuningu kola do sladěného barevného odstínu, a nešlo jen o košík na bidon či páčky…
První letošní vydání časopisu cykloservis právě míří na pulty prodejen cyklistických prodejen a novinových stánků. Představíme vám v něm…