logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • 300G propadlo!

300G propadlo!

Brzdové destričky 3G

V případě brzdových destiček musí být za všech okolností kvalita na prvním místě, neboť včasné a účinné zastavení, nebo naopak nezastavení může rozhodovat o našem životě. Na vlastní kůži jsme však otestovali brzdové destičky, které nejenže nesplnily základní požadavky na životnost, ale navíc si je dovolíme z naší vlastní zkušenosti označit za vyloženě nebezpečné. Tyto destičky byly od značky 300G a jsou bohužel zcela běžně dostupné na domácím trhu, a to za cenu 335 korun.

300G

Naším testem prošlaverze s kódovým označením DK-65, jež je určena pro brzdy Avid Elixir, k samotnému testu pak došlo na přední brzdě Elixir R se 160mm kotoučem. Dovozce u těchto destiček uvádí, že jsou vyrobeny z kvalitní, vysoce odolné směsi pro optimální brzdný účinek. Již velice krátká praktická zkušenost nám však ukázala, že tomu tak být nemusí. V podmínkách, které bychom označili za zcela optimální, tedy za úplného sucha a v nepříliš náročném terénu, nám totiž z brzdové směsi na destičkách zbyla po padesáti (!!!) kilometrech zhruba polovina. Směs po jediné vyjížďce v celkově rovinatějším terénu nejenže takto znatelně ubyla, ale navíc se začala po svých okrajích výrazně drolit, což je dobře patrné i na samotné fotografii. V případě běžného dobrzďování jsme s výkonem sice neměli problém, ale rozčarování nás čekalo ve sjezdech. Během oněch padesáti kilometrů jsme totiž přední brzdu dvakrát úplně uvařili, a to byla odvzdušněná a celkově ve špičkové kondici. K úplnému uvaření destiček přitom došlo již po tři sta metrů dlouhém úseku nepřetržitého brzdění. V obou případech se jednalo o zcela standardní sjezd, poprvé v terénu, podruhé ve městě, konkrétně v Mělníce, od Zámecké vyhlídky směrem k mostu přes Labe. Brzdová páka přední brzdy se po přibližně dvou stech metrech silnějšího brzdění začala výrazně propadat, brzdný účinek zeslábl na absolutní minimum a byli jsme rádi, že se kolo vůbec podařilo zastavit. Nepřehlédnutelný byl jak výrazný kouř od přední brzdy, tak i značný zápach spáleniny, jehož se brzdová směs již poté nezbavila.

Destičky tedy po jediné jízdě putovaly na reklamaci k maloobchodnímu prodejci, který nám je ochotně vyměnil za kus od jiné značky, s nímž již problémy nebyly. Každopádně testované brzdové destičky 300G u nás propadly na celé čáře.

(kad)

DALŠÍ ČLÁNKY

První Giant Store v ČR

První prodejna Giant Store, specializovaná na kola a doplňky zn. Giant, byla 20. dubna otevřena v Mladé Boleslavi, ul. Na Radouči 1458. Na…

  • Datum: 20. 04. 2011
  • Kategorie: Technika

Se silou pomeranče

Značka Finish Line má ve své nabídce celou řadu maziv a produktů náležících do kategorie cyklokosmetika. Přesně tam patří také čisticí…

  • Datum: 22. 04. 2011
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru